W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa węzła Podborze. Pierwsze utrudnienia na S8 tuż po Świętach

22.12.2021

28 grudnia (wtorek) w godzinach popołudniowych zostanie wprowadzona - o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne - tymczasowa organizacja ruchu na drodze ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Zamknięta zostanie jezdnia północna na długości 3,2 km, po której dziś odbywa się ruch z Białegostoku w kierunku Warszawy. Kierowcy pojadą w obu kierunkach po drugiej, południowej nitce S8.

Znak trójkątny z wykrzyknikiem. Pod nim ostrzeżenie o zmianie organizacji ruchu

 

Zaczynają od węzła Podborze

Wprowadzana 28 grudnia (wtorek) tymczasowa organizacja ruchu i związane z nią utrudnienia, mają bezpośredni związek z rozpoczęciem prac przy budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Podborze - Śniadowo. Na pierwszy ogień idzie właśnie realizacja strategicznego węzła Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej (woj. mazowieckie).

Ekspresowe tempo

Za dwa lata na węźle Podborze S61 połączy się z istniejącą drogą ekspresową S8 Warszawa - Białystok. Żeby dotrzymać umownych terminów, wykonawca rozpoczyna roboty w okresie zimowym. To niespełna dwa tygodnie po przekazaniu placu budowy i trzy po otrzymaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Jakie utrudnienia i do kiedy

Po zamknięciu północnej jezdni S8 (pomiędzy węzłem Ostrów Mazowiecka Północ (dawnej w. Łomża) a istniejącym węzłem Podborze) kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w kierunku Warszawy i Białegostoku. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania. Apelujemy o ostrożność i stosowanie się do oznakowania. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała tam praktycznie do końca trwania robót. W okresach wzmożonego ruchu utrudnienia mogą powodować istotne spowolnienie ruchu, a nawet zatory.

Jakie prace będą wykonywane

Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 będzie miało postać węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Obecnie wykonawca rozpoczyna przebudowę północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km. W pierwszej kolejności ruszą rozbiórki, frezowanie starej nawierzchni oraz roboty związane z poszerzeniem jezdni S8 o jeden pas ruchu. Z tego powodu poszerzone zostaną także wiadukty nad torami kolejowymi.

Dwie jezdnie, dwa węzły i nawierzchnia asfaltowa

Budowany fragment będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). Przypomnijmy, że zgodnie z zapisami kontraktowymi to wykonawca wybierał rodzaj nawierzchni dla przyszłego odcinka S61. W ramach umowy powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału. 

Oprócz wspomnianego węzła Podborze, powstanie jeszcze węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 677 (Ostrów Mazowiecka - Łomża). Przewidziano również rezerwę terenu pod dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) - Sulęcin Wschód i Zachód.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}