W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rusza wymiana betonowych płyt na S61

27.05.2024

Od 3 czerwca wprowadzimy zmiany w organizacji ruchu na S61 w rejonie Miejsca Obsługi Podróżnych Górki Wschód/Zachód, pomiędzy węzłem Kolno a miejscowością Kobylin. Na odcinku niespełna 4 km zamknięta będzie jezdnia w kierunku Stawisk, a kierowcy będą korzystać z sąsiedniej jezdni w obu kierunkach. Jest to związane z naprawą gwarancyjną nawierzchni betonowej.

Nawierzchnia betonowa jezdni na S61

Ruch zostanie przełożony na jedną jezdnię pomiędzy tzw. przejazdami awaryjnymi. Będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h, zakaz wyprzedzania, a oba kierunki ruchu zostaną rozdzielone tablicami kierującymi, tzw. Sierżantami.  

W związku z wyłączeniem z ruchu jednej jezdni, w czasie remontu niedostępny będzie MOP Górki Wschód. 

Diagnostyka i program naprawczy

W listopadzie 2022 r., w trakcie rutynowego przeglądu nawierzchni oddanego do ruchy w sierpniu 2021 r. odcinka Kolno – Stawiski, pracownicy GDDKiA stwierdzili spękania podłużne oraz nierówności poprzeczne. Przez niemal półtora roku prowadzone były badania mające wskazać przyczyny uszkodzeń nawierzchni oraz trwała jej diagnostyka – sprawdzano jak nawierzchnia „zachowuje się” wraz z upływem czasu. Równolegle wykonawca odcinka w uzgodnieniu z GDDKiA przygotowywał program naprawczy. 

Egzekwujemy jakość prac na naszych kontraktach

Ostatecznie naprawa gwarancyjna na koszt wykonawcy obejmuje wymianę nawierzchni betonowej na dwóch odcinkach jezdni prawej (kierunek Szczuczyn) w rejonie wiaduktu nad droga powiatową Górki Sypniewo – Rogienice. Na obu odcinkach o łącznej długości około 114 metrów, beton zostanie skuty w pełnym przekroju jezdni, miejsca oczyszczone i odpowiednio przygotowane do dalszych prac. Następnie zostanie ułożona nowa nawierzchnia z betonu cementowego.  

Na pozostałej części zamkniętego odcinka spękania podłużne zostaną usunięte przy zastosowaniu preparatów epoksydowych. Po zakończeniu prac na jezdni w kierunku Stawisk, likwidacja rys nastąpi na jezdni w kierunku Łomży. 

Wykonawca zakłada, że prace potrwają 45 dni roboczych (do połowy lipca). Jednak na czas realizacji może wpływać pogoda, a to ze względu na konieczność zachowania reżimu technologicznego przy układaniu nawierzchni z betonu cementowego. 

Przypomnijmy, w maju ubiegłego roku, również na gwarancji, wykonawca naprawiał szczelinę poprzecznej dylatacji nawierzchni betonowej na tym samym odcinku S61 - pomiędzy miejscowością Karwowo a początkiem obwodnicy Stawisk. 

{"register":{"columns":[]}}