W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiana organizacji ruchu na moście przez Bug w ciągu DK19

07.02.2023

Dzisiaj (7 lutego) po południu wprowadziliśmy ruch wahadłowy i ograniczenie prędkości do 30 km/h na moście nad rzeką Bug w rejonie miejscowości Turna Mała (DK19).

Most drogowy przez rzekę Bug, z góry, z lotu ptaka

Mostem nie przejadą także pojazdy nienormatywne o masie powyżej 40 ton. Zmiana organizacji ruchu związana jest z uszkodzeniem liny stalowej sprężającej konstrukcję, co ma wpływ na nośność obiektu.  

Wymiana liny wraz z elementami towarzyszącymi przeprowadzona zostanie w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Do zakończenia prac obowiązywać będzie wprowadzona dziś organizacja ruchu, która ma istotnie zmniejszyć oddziaływanie ruchu na uszkodzone elementy i całą konstrukcję obiektu. Apelujemy do kierowców o stosowanie się do czasowej organizacji ruchu. 

Wiekowa konstrukcja

Przypomnijmy, że most powstał w latach 1949-1952. Do jego budowy wykorzystano elementy stalowe pochodzące z demontażu różnych mostów, uszkodzonych w czasie II wojny światowej na terenie Polski. Ma długość 295 metrów i dziewięć przęseł.

Ostatnie remonty

Obiekt był kilkukrotnie remontowany i przebudowywany. Ostatnio w latach:  

* 2001 - wzmocniono konstrukcję stalową mostu; wymieniono liny sprężające przęsła kratowe z jazdą dołem - zwiększono średnicę lin z 35,5 mm na 45,5 mm i zwiększono siłę sprężającą, 

* 2008-2009 - wymieniono bariery ochronne, ekrany osłonowe z blachy zamontowane na przęsłach kratowych z jazdą dołem, 

* 2014 - wymienione zostały urządzenia dylatacyjne nad podporami (4 szt.) oraz wymieniona została nawierzchnia jezdni na części obiektu; wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stali balustrad na przęśle nr 1, łożysk oraz lin sprężających na całym moście, 

* 2017 - wymieniono urządzenia dylatacyjne (2szt.), 

* 2021-2022 - wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni na całym moście, wyremontowano konstrukcję stalową dźwigarów i balustrad, ustawiano bramownicę na najazdach na obiekt. 

Uszkodzenie liny stalowej sprężającej konstrukcję stwierdziły służby GDDKiA w ramach rutynowej kontroli. 

Fot. "Darole" i GDDKiA

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}