W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jest wniosek o ZRID dla pierwszego z czterech odcinków S10 Bydgoszcz - Toruń

14.07.2023

Wojewoda Kujawsko-Pomorski otrzymał wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową drogi krajowej nr 25. Po wydaniu decyzji będzie możliwe rozpoczęcie prac w terenie.

Przebieg drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz - Toruń. Odc. 1

Umowę z firmą Intercor, w systemie Projektuj i buduj, podpisaliśmy w maju ub.r. Jej łączna wartość to niespełna 411 mln zł. Zadaniem wykonawcy jest zaprojektowanie, uzyskanie niezbędnych decyzji i budowa 8,9 km odcinka drogi ekspresowej S10 oraz 5,4 km odcinka DK25. W ramach inwestycji przebudowany zostanie węzeł Bydgoszcz Południe, powstanie nowy węzeł Emilianowo, który usprawni dojazd do terenów przemysłowych i planowanego Terminalu Intermodalnego w Emilianowie.

Droga ekspresowa pobiegnie w znacznym stopniu obecnym śladem DK10, a kierowcy będą mieli do dyspozycji parę Miejsc Obsługi Podróżnych w pobliżu węzła Emilianowo. DK25 w okolicy Brzozy poprowadzona zostanie nowym śladem dzięki czemu przeniesiemy ruch tranzytowy z obecnie mocno obciążonego odcinka na nową jezdnię z dwoma węzłami - Zielona i Brzoza. W ramach inwestycji powstaną też drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Czas na uzyskanie ZRID wynosi siedem miesięcy. Prace budowlane mają zakończyć się w 2026 roku. 

ZRID - ważny etap

Wydana przez wojewodę decyzja, zwykle z rygorem natychmiastowej wykonalności, określi granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne w tej sprawie będzie prowadził Wojewoda Kujawsko-Pomorski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Na jej podstawie GDDKiA wypłaci odszkodowanie za przejęte nieruchomości. Więcej szczegółów na temat procedury odszkodowawczej można przeczytać tutaj

Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. 

Pozostałe odcinki S10

Trasa połączy w przyszłości Szczecin z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej i będzie liczyła ok. 430 km długości. Jej realizacja zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). W województwie kujawsko-pomorskim będzie miała docelowo ok. 180 km długości, z czego 35 km będzie wspólnym przebiegiem z autostradą A1, a 7 km z drogą S5. Kierowcy korzystają obecnie z jej dwóch odcinków tj. Bydgoszcz Zachód - Bydgoszcz Południe oraz Toruń Zachód - Toruń Południe. W realizacji są cztery odcinki od węzła Bydgoszcz Południe do węzła Toruń Południe. Dla trzech w dalszym ciągu opracowywane są materiały do wniosku o ZRID.  

W przygotowaniu znajdują się odcinki Wyrzysk - Bydgoszcz (40 km) oraz A1 - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (40 km w gr. woj. kujawsko-pomorskiego). Pierwszy z nich uzyskał w listopadzie ub.r. decyzję środowiskową (DŚU). W przypadku drugiego projektanci pracują nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (STEŚ). 

W tym roku ogłosimy przetargi na realizację ośmiu nowych odcinków S10 pomiędzy Szczecinem i Piłą o łącznej długości 114 km. Przypominamy, że obecnie mamy już 42 km już gotowej trasy w ramach odcinków Zdunowo-Stargard i obwodnica Wałcza. Na terenie woj. wielkopolskiego, złożyliśmy wniosek o uzyskanie DŚU dla odcinka Piła - Wyrzysk (o długości ok. 28 km) i czekamy na jej wydanie. Opracowujemy dokumentację do złożenia wniosku o DŚU dla dobudowy drugiej jezdni dla obwodnicy Wyrzyska (na odcinku 5 km).

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Droga ekspresowa S10 Bydgoszcz - Toruń powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) i jest w całości realizowana ze środków budżetu państwa. Więcej

Kalendarium 

28 listopada 2016 r. - podpisaliśmy umowę z wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (Mosty Katowice)    

31 stycznia 2019 r. - złożyliśmy w RDOŚ w Bydgoszczy raport o oddziaływaniu na środowisko z wnioskiem o kontynuowanie procedury i wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach    

24 lutego 2020 r. - RDOŚ w Bydgoszczy wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji dla odcinka drogi ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Toruniem, do której zostały złożone odwołania    

29 kwietnia 2020 r. - w związku z faktem, że RDOŚ w Bydgoszczy nie znalazł podstaw do zmiany lub uchylenia wydanej decyzji środowiskowej, złożone odwołania zostały przekazane do GDOŚ    

28 lipca 2020 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 26 października 2020 r.    

17 września 2020 r. - GDOŚ postanowieniem odmówił wstrzymania natychmiastowego wykonania decyzji środowiskowej dotyczącej węzła Podgórz    

26 października 2020 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 29 stycznia 2021 r.    

28 stycznia 2021 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 31 marca 2021 r.    

31 marca 2021 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 17 maja 2021 r.          

10 maja 2021 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 4 czerwca 2021 r.    

4 czerwca 2021 r. - GDOŚ wydał decyzję środowiskową dla S10 Bydgoszcz - Toruń. W liczącym 65 stron dokumencie podtrzymano zaproponowany przebieg drogi z jednoczesnym zaostrzeniem wymagań środowiskowych dla jej realizacji. Decyzja przewiduje m.in. nowe przejścia dla zwierząt oraz miejsca lęgowe          

18 czerwca 2021 r. - skierowaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 w m. Brzoza     

30 czerwca 2021 r. - skierowaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na S10 Solec - Toruń Zachód    

7 lipca 2021 r. - skierowaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na S10 Emilianowo - Solec      

14 lipca 2021 r. - skierowaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na S10 Toruń Zachód - Toruń Południe          

27 sierpnia 2021 r. - otworzyliśmy oferty w przetargu na odcinek Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 w Brzozie           

3 września 2021 r. - otworzyliśmy oferty w przetargu na odcinek Solec - Toruń Zachód          

13 września 2021 r. - otworzyliśmy oferty w przetargu na odcinek Toruń Zachód - Toruń Południe        

8 listopada 2021 r. - otworzyliśmy oferty w przetargu na odcinek Emilianowo - Solec          

16 listopada 2021 r. - dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25     

15 grudnia 2021 r. - unieważniliśmy wybór najkorzystniejszej oferty na projekt i budowę S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25       

15 grudnia 2021 r. - dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Solec - Toruń Zachód       

28 stycznia 2022 r. - dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Toruń Zachód - Toruń Południe     

31 stycznia 2022 r. - unieważniliśmy wybór najkorzystniejszej oferty na S10 Solec - Toruń Zachód (wykonanie wyroku KIO z 17 stycznia 2022 r.)      

1 lutego 2022 r. - dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Solec - Toruń Zachód    

8 lutego 2022 r. - dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25    

23 marca 2022 r. - dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Emilianowo - Solec    

22 kwietnia 2022 r. - pozytywny wynik kontroli Prezesa UZP w sprawie przetargu na S10 Solec - Toruń Zachód    

27 kwietnia 2022 r. - pozytywny wynik kontroli Prezesa UZP w sprawie przetargu na S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25    

29 kwietnia 2022 r. - pozytywny wynik kontroli Prezesa UZP w sprawie przetargu na S10 Toruń Zachód - Toruń Południe    

6 maja 2022 r. - podpisaliśmy umowy na projekt i budowę S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 i S10 Solec - Toruń Zachód    

maj 2022 r. - wykonawca zaproszony do podpisania umowy na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe uchylił się od zawarcia umowy (konsorcjum NDI, NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy i SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce    

1 sierpnia 2022 r. - sąd ogłosił wyrok uwzględniający naszą skargę na decyzję KIO w sprawie odwołań od wyboru wykonawcy na odcinek S10 Emilianowo - Solec 

2 września 2022 r. - podpisaliśmy umowę na projekt i budowę S10 Emilianowo - Solec 

22 września 2022 r. - dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe 

31 października 2022 r. - po wyroku KIO unieważniliśmy czynność wyboru najkorzystniejszej oferty na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe   

28 listopada 2022 r. - dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe   

20 stycznia 2023 r. - podpisaliśmy umowę na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe  

14 lipca 2023 r. – złożenie wniosku o ZRID dla budowy S10 Bydgoszcz Południe – Emilianowo wraz z rozbudową DK25 

2026 - planowane zakończenie budowy S10 Bydgoszcz - Toruń w systemie Projektu i buduj 

 

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}