W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poprawiamy bezpieczeństwo na DK80

31.01.2024

Wprowadzenie zakazu wyprzedzania oraz ograniczenia prędkości do 70 km/h w miejscowości i na dojazdach do niej, to tylko niektóre z planowanych działań zwiększających bezpieczeństwo w Czarnowie. Szczegóły przedstawiliśmy na spotkaniu z przedstawicielami władz samorządowych i Policji.

DK80 Górsk

Kluczowe założenia projektu zmian w stałej organizacji ruchu to wprowadzenie zakazu wyprzedzania (znaki B-25 i oznakowanie poziome w postaci linii P-4) oraz ograniczenia prędkości do 70 km/h (znaki B-33) w Czarnowie a także na dojazdach do miejscowości. Wprowadzenie separacji ruchu kołowego i pieszego na istniejących poboczach utwardzonych poprzez wykonanie powierzchni wyłączonej z ruchu (P-21) o szerokości około 1 m na styku pasa ruchu z poboczem, a także zmianę lokalizacji przejścia dla pieszych wraz z wykonaniem sygnalizacji świetlnej wzbudzanej (po uzgodnieniu Programu Inwestycji (PI)).

Powyższe rozwiązania zostaną wprowadzone bezpośrednio wiosną, po nastaniu sprzyjających warunków atmosferycznych. Z kolei kwestia przejścia i sygnalizacji zostanie wykonana niezwłocznie po uzgodnieniu PI i zabezpieczeniu środków na realizację przez Ministerstwo Infrastruktury. 

Przyszłe zadania

Dodatkowo podczas spotkania została omówiona sprawa przyszłościowej budowy chodników/ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż DK80, które wpisane są do programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. POZZ (Plan Ochrony Zdrowia i Życia Pieszych i Rowerzystów) i PRLS (Plan Redukcji Liczby i Skutków Zdarzeń Drogowych). Ich realizacja uzależniona jest od zabezpieczenia środków finansowych na realizację tj. zgody Ministra Infrastruktury, która będzie niezbędna do przygotowania dokumentacji, a następnie realizacji zadania. 

W kwestii kolejności realizacji poszczególnych odcinków ciągów pieszo-rowerowych Wójt Gminy Zławieś Wielka określił jako priorytetowy odcinek od drogi wojewódzkiej nr 249 do ul. Jarzębinowej oraz wskazał lewą stronę drogi jako najbardziej optymalną. 

{"register":{"columns":[]}}