W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poprawiamy bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

16.09.2024

W rejonie obwodnicy Inowrocławia ruszyły prace na budowie ostatnich doświetleń przejść dla pieszych na drogach krajowych w woj. kujawsko-pomorskim. Do tej pory doświetliliśmy ponad 500 przejść dla pieszych w regionie. To zadanie z Programu Bezpieczniej Infrastruktury Drogowej (PBID).

DK15 obwodnica Inowrocławia - budowa doświetlenia przejścia dla pieszych

Zadaniem w rejonie Inowrocławia kończymy budowę doświetleń przejść w ramach PBID. Na terenie naszego województwa w ramach PBID doświetliliśmy łącznie 525 przejścia dla pieszych w 344 lokalizacjach. Ich koszt to w sumie ponad 32 mln zł., ale program jest kontynuowany w postaci m.in. kolejnych ścieżek w regionie, które przyczynią się do dalszej poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów - powiedział Sebastian Borowiak - Dyrektor GDDKiA w Bydgoszczy

 

Na całej sieci dróg krajowych jest już bezpieczniej, a realizacji weszło właśnie ostatnie 17 doświetleń przejść dla pieszych w dziewięciu lokalizacjach na drodze krajowej nr 15 i 25 w obrębie obwodnicy Inowrocławia oraz DK25 odc. Prądocin - Tarkowo Dolne. Wykonawcą zadania jest firma Inqubator, a wartość umowy to 562 tys. zł. Prace planowo mają zakończyć się jeszcze w tym miesiącu.

Efekty programu

Budowa oznacza przede wszystkim znaczne polepszenie widoczności na przejściach dla pieszych na sieci dróg krajowych w regionie, co szczególnie istotne będzie w czasie zbliżającej się jesieni. Efekty realizacji Programu można zobaczyć m.in. na DK10 m. Lubicz Górny, Lubicz Dolny, Rudy, Cierpice, Wólka, Mrozowo, Kruszyniec; DK15 Lipnica, Brodnica, Grębocin, Frydrychowo, Pluskowęsy, Brzeźno, Wrocki; DK16 Dolna Grupa, Łasin; DK25 Nowa Wieś Wielka, Strzelno, Kamień Krajeński, Orzełek, Gościeradz, Suchatówka, Brzoza; DK55 Dusocin, Stolno; DK56 Koronowo, Kotomierz; DK62 Radziejów, Skoki, Gocanowo, Chełmce; DK67 Lipno, Fabianki; DK80 Czarnowo, Górsk, Rozgarty; DK91 Warlubie, Nowe, Świecie, Przechowo, Otłoczyn, Lubień Kujawski, Kończewice, Lubań i Górna Grupa.

Nie tylko przejścia

W ramach PBID wiosną zakończyliśmy budowę ciągu pieszo-rowerowego na DK25 odc. Brzoza - Nowa Wieś Wielka za ponad 12 mln zł. Obecnie trwa też budowa nowej ścieżki w Lipnie (DK10). Zadanie o wartości 1,2 mln zł ma zakończyć się w październiku br. W najbliższych latach w ramach PBID powstanie rondo na DK55 w Mokrem niedaleko Grudziądza oraz kolejne ścieżki pieszo-rowerowe.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Rządowy Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 jest pierwszym samodzielnym programem wieloletnim z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na tak dużą skalę. Jego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podejmowane w ramach programu działania będą ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej, a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. 

To naturalna kolej rzeczy wynikająca z priorytetu nadanego ochronie pieszych na przejściach wraz ze zmianami ustawowymi, w których od 1 czerwca 2021 r. przyznano pierwszeństwo pieszemu wyrażającemu zamiar przejścia przez jezdnię. W związku z czym w pierwszej kolejności planowane są działania poprawiające bezpieczeństwo na znaczącej liczbie przejść dla pieszych poprzez m.in. ich doświetlenie, oznakowanie czy budowę azyli.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}