W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ważny dzień dla Programu budowy 100 obwodnic w woj. kujawsko-pomorskim

06.05.2024

Do Burmistrza Kowalewa Pomorskiego trafił wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy tego miasta w ciągu DK15. To pierwszy taki wniosek dla inwestycji z Programu budowy 100 obwodnic w naszym regionie.

DK15 warianty obwodnicy Kowalewa Pomorskiego. Preferowany wariant 3-2 (jasnoniebieski)

W ramach tego programu w woj. kujawsko-pomorskim zrealizujemy sześć inwestycji. Będą to obwodnice Brześcia Kujawskiego (DK62), Kowalewa Pomorskiego (DK15), Kruszwicy (DK62), Lipna (DK67), Nowej Wsi Wielkiej (DK25) i Strzelna (DK15/25). W 2021 roku podpisaliśmy umowy z wykonawcami Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla tych zadań. Odbyły się już spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin.

Obwodnica Kowalewa Pomorskiego

Preferowany wariant poprowadzenia drogi to W3-2 (jasnoniebieski), okrążający miasto od południa. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach otworzy drogę do opracowania dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia przetargu na realizację zadania. Decyzja ta określi szczegółowe warunki przeprowadzenia prac budowlanych. Realizacja planowana jest w latach 2027-29. 

Nowa trasa podniesie bezpieczeństwo ruchu drogowego, polepszy warunki przejazdu tranzytowego oraz lokalnego. Poprawione zostaną warunki techniczno-użytkowe drogi. Wzmocniona zostanie konstrukcja nawierzchni w celu dostosowania nośności do obciążeń do 11 tony/oś w przekroju 1x2. DK15 przebiegająca przez Kowalewo Pomorskie łączy autostradę A1 (Toruń) i Ostródę (S7). Wykonawcą STEŚ-R jest firma Lafrentz Polska. Wartość kontraktu to 2,4 mln zł.  

#100obwodnic

W ramach Programu w całej Polsce powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ponad 800 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.  

Jednym z najważniejszych efektów realizacji Programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej. W rezultacie budowy obwodnic poprawi się także znacząco jakość życia mieszkańców tych miejscowości.   

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}