DK22 od Królewa do granicy woj. pomorskiego niemal na ukończeniu
03.09.2024
Większość prac na 10,5-kilometrowym odcinku DK22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego zostanie zakończona w tym roku. Jeszcze we wrześniu planujemy puszczenie ruchu po nowej nawierzchni. Wiosną zakończą się prace w Starym Polu.
Pełna przejezdność
Do końca br. zapewnimy pełną przejezdność na trasie od Malborka do Starego Pola. Na tym odcinku ruch odbywa się bez utrudnień. Aktualnie pozostały do zakończenia roboty brukarskie, humusowanie i umacnianie rowów. Jeszcze we wrześniu br. wykonana zostanie warstwa ścieralna oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, takie jak montaż barier ochronnych i malowanie oznakowania poziomego.
Za Starym Polem na odcinku w nowym śladzie zakończono wykonywanie prac drogowych. W pierwszej połowie września br. planowane jest puszczenie ruchu. Stara konstrukcja drogi będzie sfrezowana i w tym miejscu wykonane zostaną nasadzenia drzew.
Zachowaj czujność w Starym Polu
W trakcie prowadzenia robót w Starym Polu nastąpiła kolizja z nieprzewidzianymi sieciami podziemnymi, przez co pewien zakres prac będzie wykonany na wiosnę 2025 r.
Stopień zaawansowania robót przekroczył 65 proc.
O kontrakcie
Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz wzmocnienie nawierzchni z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmuje ok. 10,5 km drogi krajowej od Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie Malborskim.
Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane będą łuki poziome i spadki poprzeczne. Przebudowany zostanie również system odwodnienia i zbiorników retencyjnych oraz przepusty pod DK22.
Na całej długości odcinka powstanie ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowalne przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastruktury technicznej.
Przebudowa DK22 w woj. pomorskim
Prace przy przebudowie odcinka Królewo Malborskie – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego to element większego programu wzmocnienia DK22 do nośności 11,5 t/oś. W województwie pomorskim obejmuje następujące odcinki:
-
Chojnice – Czersk o dł. 22,5 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
-
Czarlin – Knybawa o dł. 4 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
-
Knybawa – Gnojewo o dł. 5,6 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
-
Zblewo – Sucumin o dł. 6 km: trwają prace budowlane, koniec w I kw. 2026 r.
Ponadto na kilku odcinkach przygotowywana jest dokumentacja projektowa:
-
Czersk – Czarna Woda o dł. 10,3 km: przetarg w systemie P&B planowany w IV kw. 2024 r.
-
Czarna Woda – Zblewo o dł. 17,8 km: trwa opracowanie projektu budowlanego i uzyskiwanie decyzji środowiskowej, III/IV kw. 2024 r.
-
rozbudowa skrzyżowania w Gnojewie wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Gnojewo – Cisy: przetarg w systemie P&B planowany jeszcze w III kw. 2024 r.
-
Malbork – Królewo o dł. 3,5 km: odwołaliśmy się od wydanej decyzji środowiskowej.
W ciągu DK22 przewidzieliśmy również realizację dwóch obwodnic:
-
Człuchowa: wybrano wariant, przetarg P&B w IV kw. 2026 r.
-
Starogardu Gdańskiego: weryfikacja dokumentacji projektowej, przetarg P&B w IV kw. 2024 r.
Te inwestycje są realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Więcej pisaliśmy o tym na naszej stronie internetowej.
Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. 1 mld zł. Do tego należy dodać szacowane na 1,15 mld zł koszt obu obwodnic. Razem będzie to 2,15 mld zł.