W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejny odcinek DK22 w przetargu na roboty budowlane

19.01.2022

Znikną betonowe płyty przykryte nawierzchnią bitumiczną. Przekrój drogi zmieni się miejscami na układ 2+1, co umożliwi bezpieczne i komfortowe wyprzedzanie wolniej jadących pojazdów. Do tego powstanie ścieżka pieszo-rowerowa. Tak ma się zmienić DK22 między Knybawą a Gnojewem.

Zdjęcie przedstawia skrzyżowanie drogi krajowej nr 22 w Kończewicach. Na pierwszym planie droga z jadącymi samochodami.

W postępowaniu przetargowym, które dziś ogłosiliśmy, na oferty potencjalnych wykonawców czekamy do 23 lutego 2022 r. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). O wyborze oferty przesądzi cena za przeprowadzenie prac zgodnych z założoną specyfikacją i wymaganiami jakościowymi. Link do postępowania: O.GD.D-3.2411.02.2022.

Zakres inwestycji

Rozbudowa drogi krajowej nr 22 między Knybawą (mostem wiślanym) a Gnojewem obejmuje blisko 6 km trasy. W ramach prac zostaną rozebrane dotychczasowe płyty betonowe i w to miejsce wybudowana nowa konstrukcja drogi. Na jej dwóch odcinkach przekrój trasy będzie miał układ 2+1, tj. po dwa pasy w jednym kierunku i jeden pas w przeciwnym, by umożliwić bezpieczne wyprzedzanie innych pojazdów. Zostaną również przebudowane skrzyżowania. W Kończewicach na skrzyżowaniu z drogami do Mątowów i Lisewa będzie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Dla zapewnienia skomunikowania przyległych terenów powstaną drogi serwisowe. W projekcie nie zapomnieliśmy również o pieszych i rowerzystach - wzdłuż całego odcinka zostanie zbudowana ścieżka pieszo-rowerowa.

Ponadto przy drodze zostanie przebudowany układ odwodnienia, oświetlenia drogowego oraz zbudowany kanał technologiczny. Przebudowie ulegną także przepusty pod drogą krajową.

Oczekiwane rezultaty

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez przekrój 2+1 oraz rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego).

Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.

{"register":{"columns":[]}}