W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poprawimy bezpieczeństwo na DK22 w Gnojewie

30.09.2024

Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i przebudowę drogi krajowej nr 22 w Gnojewie. To kolejna inwestycja z zakresu poprawy bezpieczeństwa na DK22 w województwie pomorskim.

DK22 w rejonie miejscowości Cisy

Przetarg w systemie Projektuj i buduj (P&B), którego szczegóły w najbliższym czasie pojawią się na naszej platformie zakupowej, dotyczy zaprojektowania i wybudowania skrzyżowania w ciągu DK22 w Gnojewie wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Gnojewo – Cisy o łącznej długości ok. 5 km.

O inwestycji

Celem inwestycji jest przebudowa odcinka drogi krajowej, w tym budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą gminną wraz z dostosowaniem oświetlenia drogowego do nowo projektowanych rozwiązań. Dodatkowo przebudujemy skrzyżowania z drogą powiatową oraz z drogą gminną. Wzdłuż DK22 od Gnojewa do Cis wybudujemy ciąg pieszo-rowerowy wraz z kładkami nad ciekami wodnymi.

Ponadto powstanie kanał technologiczny i system odwodnienia, w tym kanalizacja deszczowa. W ramach prac przebudujemy również zatoki autobusowe.

Szczegóły dotyczące postępowania są dostępne na naszej platformie zamówień publicznych. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 17 miesięcy na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz 15 miesięcy na realizację prac (z wyłączeniem okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca). Umowę planujemy podpisać w II kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w II kwartale 2028 r.

Rozbudowa DK22 w woj. pomorskim

Prace na DK22 to element większego programu wzmocnienia drogi do nośności 11,5 t/oś.
W województwie pomorskim obejmuje następujące odcinki:

  • Chojnice – Czersk o dł. ok. 22,5 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Czarlin – Knybawa o dł. ok. 4 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Knybawa – Gnojewo o dł. ok. 5,6 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Królewo – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego o dł. ok. 10,5 km: trwają prace budowlane, koniec II kw. 2025 r.
  • Zblewo – Sucumin o dł. ok. 6 km: trwają prace budowlane, koniec w I kw. 2026 r. 

Ponadto kilka odcinków jest na etapie prac przygotowawczych:

  • Czersk – Czarna Woda o dł. ok. 10,3 km: przetarg w systemie P&B planujemy w IV kw. 2024 r.
  • Czarna Woda – Zblewo o dł. ok. 17 km: wydanie decyzji środowiskowej w IV kw. 2024 r.
  • Malbork – Królewo o dł. ok. 3,5 km: odwołaliśmy się od wydanej decyzji środowiskowej.

W ciągu DK22 przewidzieliśmy również realizację dwóch obwodnic:

  • Człuchowa: złożyliśmy wniosek o wydanie DŚU, przetarg w systemie P&B planujemy w IV kw. 2026 r.
  • Starogardu Gdańskiego: weryfikujemy dokumentację z etapu prac przygotowawczych, przetarg w systemie P&B planujemy w IV kw. 2024 r.

Ostatnie dwie inwestycje są realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Więcej pisaliśmy o tym na naszej stronie internetowej.

Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. 1 mld zł. Do tego należy dodać szacowane na 1,15 mld zł koszt obu obwodnic. Razem będzie to 2,15 mld zł.

{"register":{"columns":[]}}