W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ruszył przetarg na rozbudowę DK55 przy wiadukcie w Brachlewie

06.12.2021

Dotychczasowa droga krajowa zostanie rozbudowana na odcinku ok. 700 m - będzie skorygowany jej przebieg, powstanie też ścieżka pieszo-rowerowa. Natomiast istniejący wiadukt kolejowy zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy.

Zdjęcie przedstawia drogę krajową nr 55 w Brachlewie z samochodem osobowy przy wiadukcie z linią kolejową nr 207. Skrajnia drogi jest ograniczona Istniejącym wiaduktem, który jest zbyt wąski i niski, by przejeżdżały nim samochody ciężarowe.

Na oferty czekamy do 11 stycznia 2022 r. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 16 miesięcy.

Kryteriami oceny ofert będą: cena (60 proc.), wydłużenie gwarancji od roku do 2 lat (16 proc.) i skrócenie terminu realizacji o maksymalnie 2 miesiące (24 proc.).

Link do postępowania: O.Gd.D-3.2411.06.2021 

Zakres prac

W ramach inwestycji DK55 w Brachlewie zostanie rozbudowana na odcinku ok. 700 m. Będzie to polegało m.in. na zwiększeniu skrajni drogowej w obszarze wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 207 z dostosowaniem jezdni drogi krajowej do nośności 115 kN/oś oraz wykonanie szeregu istotnych działań z zakresu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W szczególności będzie to likwidacja przejazdu kolejowego oraz budowa ścieżki pieszo-rowerowej na całej długości rozbudowywanego odcinka drogi. Ponadto w ramach tej inwestycji oś drogi krajowej zostanie skorygowana. Te działania wymuszają także konieczność ingerencji w istniejącą linię i obiekt kolejowy, które są przewidziane do przebudowy poprzez likwidację istniejącego obiektu oraz budowę nowego z dostosowaniem wymaganej skrajni pionowej. Obecny wiadukt ma szerokość 9,3 m i wysokość 3,9 m, a nowy będzie miał odpowiednio 22,5 m i 4,7 m.

Na drodze zostanie wybudowany system kanalizacji deszczowej, kanał technologiczny, będzie zbudowany/przebudowany system oświetlenia drogowego i ekran akustyczny o długości ok. 60 m. Przewidziano również budowę zabezpieczeń skarp i muru oporowego.

Oczekiwane rezultaty

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego).

Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.

{"register":{"columns":[]}}