W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiana w organizacji ruchu między Bożympolem Wielkim a Strzebielinem

06.10.2022

Komunikat o zmianach w organizacji ruchu od 10.10.2022 r.

S6 między Bożepolem Wielkim a Strzebielinem.

Kierowcy już wcześniej mogli korzystać z węzła Bożepole Wielkie, a od najbliższego wtoreku (11 października br., w godzinach popołudniowych) wjadą również na fragment drogi ekspresowej S6. Zjadą z niej na sąsiednim węźle Strzebielino i krótkim łącznikiem wrócą na drogę krajową nr 6. To kolejny etap prac budowlanych związanych z budową S6  Bożepole Wielkie - Luzino.

Planowane przełożenie ruchu umożliwi kontynuację robót budowlanych na obecnym przebiegu DK6, która po oddaniu do ruchu S6 stanie się drogą wojewódzką. W ramach umowy na realizację ekspresówki przystosujemy starą drogę do standardów dróg wojewódzkich. Przekrój jezdni zostanie dostosowany do mniejszego natężenia ruchu, poprawiona będzie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz uzupełnione zostanie oznakowanie. Wprowadzane zmiany w organizacji ruchu umożliwią kontynuację prac budowalnych na DK6 pomiędzy Bożepolem Wielkim i Strzebielinem. Po oddaniu S6 prace będą prowadzone także na dalszym odcinku DK6 w kierunku Bożejewa.

Oddanie do ruchu trzech odcinków S6 planowane jesienią

Na odcinku między Bożepolem Wielkim a Luzinem do wykonania pozostają wspomniane roboty na DK6. Odcinek od Luzina do Szemudu jest gotowy. Trwają prace budowlane na odcinku z Szemudu do Gdyni, które są skoncentrowane na węźle Gdynia Wielki Kack.

Uruchomienie wszystkich trzech odcinków drogi ekspresowej S6, umożliwiające przejazd pomiędzy węzłami Bożepole Wielkie i Gdynia Wielki Kack, planowane jest na jesień tego roku.

Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie - Gdynia Wielki Kack jest dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości blisko 41 km. Całkowity koszt budowy wynosi ponad 2 mld zł, a unijne dofinansowanie przekracza 984 mln zł.

{"register":{"columns":[]}}