W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Będzie bezpieczniej dla pieszych w Tarnowskich Górach

20.09.2024

Do Wojewody Śląskiego złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy ponad 800 metrów chodnika, zatoki autobusowej, oświetlonych przejść dla pieszych oraz oświetlenia ulicznego w ciągu ul. Józefa Korola przy DK11 w Tarnowskich Górach. Po uzyskaniu decyzji planujemy w II kw. 2025 r. ogłosić przetarg na roboty budowlane.

Po lewej stronie jeszcze zieleń w postaci trawy. Niedługo trawę zastąpi wygodny i bezpieczny chodnik

Zakres inwestycji

Chodnik będzie się rozciągał od okolic skrzyżowania ul. Józefa Korola (DK11) z ul. Radzionkowską i Wapienną, aż za ulicę Kopalnianą. W ramach inwestycji powstanie ponad 800 metrów chodnika, a także zatoka autobusowa w pobliżu skrzyżowania ulicy Głównej z ulicą Józefa Korola.

Odtworzone zostaną istniejące zjazdy do posesji, wybudowane będzie kompleksowe odwodnienie drogi w postaci kanalizacji deszczowej. Wykonane zostanie również oświetlenie drogowe oraz przejść dla pieszych. Całość prac zakończy wybudowanie elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in. oznakowania pionowego i poziomego.

Umowa

Dokumentacja projektowa opracowywana została na podstawie podpisanej 21 kwietnia 2023 r. umowy. Wykonawcą jest firma Gramar z Lublińca. Wartość umowy na przygotowanie projektu to niemal 365 tys. zł.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach RPBDK.

{"register":{"columns":[]}}