W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Cicha nawierzchnia zastąpi ekrany akustyczne

15.07.2021

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie zabezpieczenia przeciwhałasowego w postaci cichej nawierzchni na DK44 w Bieruniu. Złożyła ją firma Usługi Transportowo Drogowe Mostowe Jan Opitek z Chełma Śląskiego. Wartość oferty to 1 872 060 zł.

Odcinek DK44 w Bieruniu na którym zostanie ułożona cicha nawierzchnia

Cel i zakres umowy

Wykonanie cichej nawierzchni z zastosowaniem warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej typu BBTM pozwoli ograniczyć hałas. Zostanie ułożona na odcinku o długości ok. 1660 m w rejonie ul. Granitowej i Węglowej/Sołeckiej w Bieruniu.

Wykonawca przygotuje wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyska konieczne opinie i warunki techniczne, uzgodnienia i decyzje niezbędne do wykonania robót budowlanych. Następnie zrealizuje roboty budowlane na podstawie zaakceptowanej dokumentacji projektowej.

Termin wykonania zamówienia

Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej powinno zostać zrealizowane do dwóch miesięcy od daty zawarcia umowy. Roboty budowalne powinny zostać zakończone do pięciu miesięcy od daty podpisania umowy, liczonych z wyłączeniem okresów zimowych - czyli pomiędzy 16 grudnia a 15 marca.

Całość postępowania przetargowego dostępna jest na platformie zakupowej https://gddkia.eb2b.com.pl/ pod nr O.KA.D-3.2412.28.2021.

Beton asfaltowy do bardzo cienkich warstw

Mieszanki mineralno-asfaltowe BBTM o otwartej teksturze stosuje do warstw ścieralnych niewielkich grubości - od ok. 20 do 30 mm. Stosowane w niej kruszywo ma nieciągłe uziarnienie i tworzy połączenia ziarno do ziarna. Po ułożeniu na drodze mieszanka jest zagęszczana walcami. Dzięki odpowiedniej głębokości tekstury nie wymaga stosowania dodatkowej posypki uszorstniającej z kruszywa. BBTM stosuje się szczególnie tam, gdzie wymagane jest zmniejszenie hałasu drogowego. Dotychczasowe badania wykazały wysoką skuteczność redukcji hałasu, nawet w granicach 5-6 dB względem nawierzchni z tradycyjną mieszanką SMA. Nawierzchnie wykonane z mieszanek BBTM są w Polsce stosunkowo nową alternatywą do stosowanych dotychczas rozwiązań redukujących hałas z drogi, np. ekranów akustycznych.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}