W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Co przyniósł województwu śląskiemu 2021 rok?

31.12.2021

W tym roku przybyło 17 km drugiej jezdni autostrady A1 pomiędzy granicą woj. łódzkiego i śląskiego a węzłem Częstochowa Północ oraz 9,7 km S1 pomiędzy Pyrzowicami a Podwarpiem. GDDKiA zarządza już w woj. śląskim siecią 968 km dróg krajowych, w tym 167 km autostrady A1 i 54 km A4 oraz 132 km dróg ekspresowych.

Fotografia dwujezdniowej drogi ekspresowa S1. W tle widoczne góry. W górnej części fotografii widoczne niebo z kluczem przelatujących ptaków. Po jezdniach w obu kierunkach poruszają się pojazdy.

Drogi w budowie  

Na etapie budowy mamy prawie 80 km dróg. W ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych obecnie buduje się: 

  •  6,95 km drogi ekspresowej S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza z umownym terminem zakończenia w grudniu 2023 r. Wartość tej inwestycji to ponad 350 mln zł,
  • prawie 31 km drogi ekspresowej S1 Bieruń - Bielsko-Biała na trzech zadaniach realizacyjnych o łącznej wartości ponad 3,8 mld zł, z terminem zakończenia w sierpniu 2023 r. dla odcinka Oświęcim - Bielsko-Biała, oraz udostępnieniem do ruchu pierwszej jezdni w grudniu 2023 r. na odcinku od Bierunia do Oświęcimia,
  • 8,5 km drogi ekspresowej S1 pomiędzy Przybędzą a Milówką (obejście Węgierskiej Górki) z umownym terminem zakończenia w sierpniu 2023 r. Wartość tej inwestycji to ponad 1,5 mld zł,
  • 16,66 km obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu drogi krajowej nr 78 z umownym terminem zakończenia w kwietniu 2023 r. Wartość tej inwestycji to prawie 478 mln zł.

Pozostałe inwestycje na sieci dróg  

W grudniu rozpoczęliśmy prace przy przebudowie 5-kilometrowego odcinka DK91 pomiędzy Nową Wsią a Zawadą z umownym terminem zakończenia w listopadzie 2022 r. Wartość inwestycji to ponad 63 mln zł.

 Od października trwa remont mostów nad rzeką Wisłą w ciągu DK1 w Goczałkowicach-Zdroju. Prace remontowe za ok. 5,9 mln zł, zgodnie z umową, powinny zostać wykonane do 12 miesięcy od daty podpisania umowy. 

Za kwotę ponad 1,6 mln zł przebudujemy most przez rzekę Młynówkę w ciągu drogi krajowej nr 52 w Kobiernicach. Umowa na przebudowę mostu została podpisana 22 grudnia br. Termin zakończenia przebudowy przypada w październiku 2022 r.  

Zakończyliśmy remont kładki dla pieszych nad DK81 w Mikołowie. Umowę na wyremontowanie kładki na kwotę prawie 550 tys. zł podpisaliśmy 26 listopada 2020 r. Zgodnie z umową remont trwał 10 miesięcy.  

W tym roku zakończyliśmy również przebudowę dwóch mostów nad rzeką Kamieniczką w ciągu drogi krajowej nr 91 w Romanowie. Wartość inwestycji to prawie 9,8 mln. Realizacja trwała od czerwca 2020 r. do czerwca 2021 r.

We wrześniu zakończył się również remont mostu nad ciekiem bez nazwy w ciągu drogi krajowej nr 45 w m. Rudnik. Wartość tej inwestycji to ponad 598 tys. zł 

4 listopada zakończyliśmy remont estakady na jezdni w kierunku Katowic w ciągu DK81 w Skoczowie. Teraz remontujemy estakadę na jezdni w kierunku przeciwnym - na Wisłę. W tym czasie ruch odbywa się po wyremontowanej estakadzie dwukierunkowo, pojedynczymi pasami ruchu. Remont estakady za prawie 8,9 mln zł rozpoczął się w marcu br. i powinien zakończyć się w czerwcu 2022 r.

2021 rok upłyną pod znakiem działań poprawiających bezpieczeństwo na drogach

Zabezpieczenia prześwitów pomiędzy pomostami obiektów mostowych

Na początku grudnia rozpoczęliśmy montaż zabezpieczeń prześwitów pomiędzy pomostami obiektów mostowych. Zabezpieczania zamontujemy w 42 lokalizacjach. Powstaną cztery zabezpieczania na A1, dwadzieścia siedem na A4, cztery na S1, sześć na S86 oraz jedno na S52. W województwie śląskim, około trzema tysiącami tabliczek ostrzegającymi przed możliwością upadku z wysokości, oznakowano 235 prześwitów o łącznej długości blisko 15,5 km.

 Bezpieczniej na DK91 w Rędzinach

We wrześniu, w niespełna miesiąc, wprowadziliśmy nową organizację ruchu na ok. 2-kilometrowym odcinku DK91. Wyznaczyliśmy lewoskręty, przenieśliśmy w nowe miejsce przejście dla pieszych, budując w osi jezdni azyl i zmieniliśmy geometrię zatoki autobusowej. Kosztem około 140 tys. zł zlikwidowaliśmy niebezpieczne miejsce i zwiększyliśmy bezpieczeństwo użytkowników drogi.

Rządowy Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Głównym celem Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar.  

W sierpniu ogłosimy postępowanie przetargowe na realizację punktowych działań poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego - głownie na przejściach dla pieszych, w wybranych miejscach na drogach krajowych w województwie śląskim. 

W grudniu zakończyliśmy realizację inwestycji obejmującej budowę sygnalizacji świetlnych na DK11 w Lublińcu, Glinicy, Ciasnej, na DK43 w Kłobucku, na DK78 w Tarnowskich Górach, na DK91 w Rudnikach, na DK46 w m. Lelów, na DK78 w m. Zawiercie-Kromołów, Lgota Murowana, Kroczyce, Gołuchowice, na DK86 w m. Kuźnica Podleśna oraz na DK94 w m. Czeladź. Wartość tych inwestycji to ponad 5,6 mln zł.

Trwa budowa sygnalizacji świetlnych na DK44 w m. Mikołów oraz na DK81 w m. Warszowice, Orzesze-Gardawice i Mikołów, których realizacja powinna zakończyć się w lutym 2022 r. Wartość tego zadania to 3,7 mln zł.

Budujemy również sygnalizacje świetlne na przejściach dla pieszych na DK45 w m. Racibórz, na DK78 w m. Gorzyce oraz na DK94 w m. Toszek. Zakończenie ich realizacji przewidujemy w styczniu 2022 r. Wartość tego zadania to 906 tys. zł.

27 grudnia 2021 r. ogłosiliśmy postępowanie przetargowe, na wykonanie sygnalizacji na przejściach dla pieszych na DK1 w Piasku, Goczałkowicach-Zdroju, Czechowicach-Dziedzicach, jak również na DK52 w Kozach i DK81 w Ochabach i Harbutowicach.

Ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż DK44 na odcinku Paniówki - Mikołów

W maju podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i wykonanie budowy ciągu pieszo-rowerowego o długości ponad 1 km na odcinku DK44 Paniówki - Mikołów o wartości 2,8 mln zł. Realizacja zadania dzieli się na dwa okresy, liczone od daty podpisania umowy. Pierwszy to okres projektowania i wynosi 9 miesięcy od podpisania umowy. Drugi to czas na roboty budowlane i wynosi 6 miesięcy. Planowy termin zakończenia inwestycji to przełom II i III kwartału 2022 r.

 Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż DK11 w Sierakowie Śląskim i Ciasnej

30 marca 2021 r. podpisaliśmy umowę na budowę ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy miejscowościami Sieraków Śląski i Ciasna w powiecie lublinieckim. Roboty budowlane o wartości prawie 5,2 mln zł, zgodnie z aneksem do umowy, powinny zostać wykonane do lutego 2022 r.

Działania na rzecz poprawy klimatu akustycznego

W październiku podpisaliśmy umowę na wykonanie czwartej już edycji mapy akustyczne dróg krajowych w województwie śląskim. Strategiczna Mapa Akustyczna obejmie odcinki dróg krajowych o łącznej długości 559 km. Wykonawca map wyłoniony został w przetargu publicznym, a wartość usługi to ponad 361 tys. zł. Termin wykonania zadania to czerwiec 2022 r.

 Ciszej wzdłuż A4

W lipcu podpisaliśmy umowę na budowę zabezpieczeń przeciwhałasowych wzdłuż autostrady A4 na odcinku Kleszczów - Sośnica wraz z przebudową już istniejących ekranów. Zakres tej inwestycji, na odcinku od km 292,4 do km 312,7, obejmuje przebudowę zabezpieczeń przeciwhałasowych na długości 772 m, budowę nowych zabezpieczeń przeciwhałasowych na długości 542 m, w tym zabezpieczenia w formie ziemnego ekranu akustycznego o długości 419 m. Wysokość ekranów akustycznych będzie wynosiła od 3,5 do 4 m, a dla ziemnego ekranu akustycznego - 5 m.

Umowa na roboty budowlane opiewa na kwotę ponad 5,1 mln zł i zostanie zrealizowana w terminie pięciu miesięcy od daty jej podpisania. Na wykonane roboty wykonawca zadeklarował 30-letni okres gwarancji.

 Wokół A1 w Knurowie jest już ciszej

Zakończyła się inwestycja zabudowy dylatacji osłonami akustycznymi na wiadukcie WA-470 w ciągu A1 w Knurowie. Koszt zadania opiewał na ponad 2,1 mln zł. Umowę na realizację inwestycji podpisaliśmy 12 października 2020 r., a prace ukończono przed umownym terminem - w listopadzie br. W ramach prac zabudowano 34 urządzenia dylatacyjne wiaduktu osłonami akustycznymi w postaci paneli składających się ze sztywnych elementów wyłożonych materiałem pochłaniającym dźwięk. Dzięki temu ograniczyliśmy hałas z dylatacji, obniżyliśmy równoważny poziom dźwięku w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy, a także znacząco zredukowaliśmy maksymalne poziomy dźwięku powodowane przejazdem pojazdów samochodowych przez urządzenia dylatacyjne.

Autostrady A1 i A4 w województwie śląskim zyskały system łączności alarmowej

140 kolumn alarmowych zamontowano na autostradzie A1 pomiędzy węzłem Pyrzowice a granicą z Czechami oraz na A4 od węzła Gliwice Sośnica aż za węzeł Katowice Murckowska. Tym samym na 116 km odcinków autostrady dostosowaliśmy system łączności alarmowej do przepisów techniczno-budowlanych. Całkowity koszty inwestycji, wraz z utrzymaniem systemu przez cztery lata, to prawie 11,2 mln zł.  

Trwa projektowanie i budowa systemu zarządzania ruchem w woj. śląskim

W czerwcu podpisaliśmy umowę na Regionalny Projekt Wdrożeniowy, który obejmuje zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie systemu zarządzania ruchem na drogach A1, A4, S1 i DK1 w woj. śląskim oraz Centrum Zarządzania Ruchem w Zabrzu Kończycach.

Prace zrealizuje firma Alumbrados Viarios Sociedad Anonima S.A., która jest również wykonawcą Centralnego Projektu Wdrożeniowego. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 272,8 mln zł. Wykonawca ma 28 miesięcy (840 dni) na jego realizację.

Głównym celem projektu jest wsparcie użytkowników dróg. Gotowy system poinformuje o warunkach ruchu i utrudnieniach, wyznaczy dynamicznie objazd i ostrzeże przed pojazdem poruszającym się „pod prąd”. System wyznaczy też optymalną prędkość oraz poinformuje o zajętości miejsc parkingowych na MOP-ach. Będzie również wsparciem w egzekwowaniu odpowiedniego standardu utrzymania drogi oraz wyposaży GDDKiA w odpowiednie narzędzia do lepszego ewidencjonowania i zarządzania majątkiem. To wszystko przełoży się na podniesienie poziomu bezpieczeństwa i komfortu podróży.

Na inwestycję składać się będzie budowa Centrum Zarządzania Ruchem zlokalizowanego w zabrzańskiej dzielnicy Kończyce oraz rozmieszczone w pasie drogowym urządzenia służące m.in. do zarządzania ruchem, oraz przekazywania na bieżąco aktualnych informacji kierowcom.

Zmienią się Miejsca Obsługi Podróżnych na A1 w woj. śląskim

W październiku przekazaliśmy dzierżawcom infrastrukturę i tereny dwóch MOP-ów, Woźniki Wschód oraz Woźniki Zachód. Od tego momentu będą oni mieli 18 miesięcy na wybudowanie i oddanie do użytkowania dostosowanych już MOP-ów do wyższych klas, przy zapewnieniu dostępności podczas prac do obecnej infrastruktury. W przyszłym roku planujemy również ogłoszenie przetargu na dostosowanie MOP Mszana Południe do wymagań kategorii I. Dzięki tym działaniom korzystający z autostrady zyskają miejsce do wypoczynku, co niewątpliwie podniesie poziom bezpieczeństwa i komfortu podroży po A1.

Inwestycje w przetargu

Trwa przetarg na realizację kolejnych 10 km drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. 29 listopada 2021 r. firma Polaqua złożyła odwołanie na rozstrzygniecie postępowania. Z uwagi na nowe okoliczności, mogące mieć wpływ na wynik postępowania, które ujawniły się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, unieważniliśmy dokonaną 19 listopada 2021 r. czynność wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez firmę Budimex, a następnie przystąpiliśmy do powtórzenia czynności badania i oceny ofert. Wybór oferty i podpisanie umowy z wybranym wykonawcą nastąpi niezwłocznie po powtórzeniu czynności badania i oceny ofert oraz zakończeniu standardowej kontroli uprzedniej Prezesa UZP. Uwzględniając powyższe, podpisanie umowy powinno nastąpić w II kwartale 2022 r.

 Finiszujemy również z przetargiem na przebudowę 5-kilometrowego odcinka DK91 pomiędzy Markowicami a Brudzowicami. W grudniu 2021 r. wybraliśmy wykonawcę przebudowy, który koszt wykonania zadania wycenił na ponad 69 mln zł. Wybór oferty uprawomocnił się 27 grudnia 2021 r. Do podpisania umowy powinno dojść w styczniu 2022 r. po wniesieniu przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Budowa obiektów inżynierskich

Szukamy wykonawcy budowy wiaduktu w ciągu ul. Dzióbka nad drogą ekspresową S1 w Mysłowicach. Postępowanie zostało wszczęte 15 listopada 2021 r. Termin składania i otwarcia ofert wyznaczono na 12 stycznia 2022 r.

 Trwa również postępowanie na budowę dwóch mostów nad potokiem Psary w ciągu drogi krajowej nr 86 w Będzinie-Łagiszy i dwóch mostów przez rzekę Pagor w ciągu drogi krajowej nr 86 w miejscowości Goląszka. Postępowanie zostało wszczęte 15 listopada 2021 r. Termin składania i otwarcia ofert wyznaczono na 11 stycznia 2022 r.

 Szukamy wykonawcy chodnika na DK78 w Turzy Śląskiej i Gorzycach o łącznej długości ponad 1 km. Ta inwestycja przyniesie poprawę bezpieczeństwa i komfortu użytkowania infrastruktury drogowej, w szczególności pieszym. Wybór najkorzystniejszej oferty powinien nastąpić w styczniu 2022 r.

Najważniejsze przygotowywane inwestycje

W tym roku intensywnie pracowaliśmy nad przygotowywaniem do realizacji kolejnych inwestycji w woj. śląskim. Do najważniejszych należą m.in. około 65-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11, od granicy z woj. opolskim do węzła Piekary Śląskie na skrzyżowaniu z autostradą A1, oraz odcinek obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu DK78. Równie ważne komunikacyjnie są inwestycje z rządowego Programu budowy 100 obwodnic (PB100). W województwie śląskim powstanie ich pięć o łącznej długości prawie 50 km.

 S11 granica woj. opolskiego i śląskiego - autostrada A1

Ten ok. 65-kilometrowy odcinek S11, od granicy z woj. opolskim do węzła Piekary Śląskie na skrzyżowaniu z autostradą A1, jest w końcowym etapie opracowywania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z materiałami do wniosku o decyzję środowiskową (DŚU). W ramach prac projektowych, które rozpoczęły się w październiku 2018 r., przeprowadzono spotkania informacyjne z przedstawicielami samorządów oraz społeczeństwem, na terenach, przez które przebiegają analizowane warianty planowanej S11.

W listopadzie br. biuro projektowe przedłożyło GDDKiA wykonane opracowania projektowe. Obecnie dokumentacja podlega procedurze weryfikacji. Po przeprowadzeniu procedur oceny dokumentacji na posiedzeniach Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych oraz Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, pod koniec II kwartału 2022 r. planujemy złożyć do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach wniosek o wydanie DŚU. Uzyskana decyzja zatwierdzi lokalizację i podstawowe rozwiązania techniczne projektowanej trasy. Następnie będziemy mogli przystąpić do ostatniego etapu prac przygotowawczych, czyli opracowania Koncepcji programowej. Kolejnym krokiem będzie już realizacja inwestycji, która rozpocznie się niezwłocznie po uzyskaniu finansowania.

Budowa obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu DK78  

21 stycznia 2020 r. podpisaliśmy umowę na przygotowanie kompleksowej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany i wykonawczy wraz z materiałami do decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla drugiego odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia (Kromołów - Żerkowice) o długości ok. 7,7 km. W październiku 2021 r. ukończony został projekt budowlany. W listopadzie zostało przeprowadzane posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI). Natomiast w styczniu 2022 r. planujemy posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI). Złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID zostało zaplanowane na maj 2022 r. Zadanie to będzie realizowane w formule tradycyjnej w latach 2023-2025.

 Inwestycje w ramach Programu budowy 100 obwodnic   

Poprawa bezpieczeństwa na drogach, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej - to główne założenia PB100. Dzięki temu programowi, w województwie śląskim powstanie pięć nowych odcinków dróg. Będą to obwodnice Blachowni i Herb w ciągu drogi krajowej nr 46 oraz Nakła Śląskiego i Świerklańca w ciągu drogi krajowej nr 78 powstaną w systemie Projektuj i buduj. Pozostałe trzy - Kroczyc, Pradeł, Szczekocin i Goleniów w ciągu drogi krajowej nr 78 - w systemie tradycyjnym. Przyniesie to łącznie prawie 50 km nowych dróg krajowych.

 Obwodnica Szczekocin i Goleniów w ciągu drogi krajowej nr 78

27 listopada 2020 r. podpisaliśmy umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy, materiały do decyzji ZRID) dla budowy obwodnicy Szczekocin i Goleniów w ciągu drogi krajowej nr 78. Została opracowana koncepcja rozwiązań projektowych, dla której zostało przeprowadzone wspólne posiedzenie ZOPI oraz KOPI. 

Obecnie trwają prace projektowe w zakresie opracowania projektu budowlanego. W III kw. 2022 r. planujemy złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID do Wojewody Śląskiego. Długość obwodnicy wyniesie ok. 13 km. Realizację inwestycji zaplanowano w latach 2023-2025.

Obwodnica Kroczyc w ciągu drogi krajowej nr 78   

25 listopada 2020 r. podpisaliśmy umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy, materiały do decyzji ZRID) dla budowy obwodnicy Kroczyc w ciągu drogi krajowej nr 78. Została opracowana koncepcja rozwiązań projektowych, dla której zostało przeprowadzone wspólne posiedzenie ZOPI oraz KOPI.

Obecnie trwają prace projektowe w zakresie opracowania projektu budowlanego. Z uwagi na długotrwałe procedury administracyjne termin wykonania dokumentacji projektowej ulegnie wydłużeniu. W III kw. 2022 r. planujemy złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID do Wojewody Śląskiego. Długość obwodnicy wyniesie ponad 9 km. Realizację inwestycji zaplanowano w latach 2023-2025.

Obwodnica Pradeł w ciągu drogi krajowej nr 78   

25 listopada 2020 r. podpisaliśmy umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy, materiały do decyzji ZRID) dla budowy obwodnicy Pradeł w ciągu drogi krajowej nr 78. Została opracowana koncepcja rozwiązań projektowych, dla której zostało przeprowadzone wspólne posiedzenie ZOPI oraz KOPI. 

Obecnie trwają prace projektowe w zakresie opracowania projektu budowlanego. Z uwagi na długotrwałe procedury administracyjne termin wykonania dokumentacji projektowej ulegnie wydłużeniu. W III kwartale 2022 r. planujemy złożenie wniosku do Wojewody Śląskiego o wydanie decyzji ZRID. Długość obwodnicy wyniesie ponad 2 km. Realizację inwestycji zaplanowano w latach 2023-2025.

 Obwodnica Blachowni i Herb w ciągu drogi krajowej nr 46  

12 maja 2021 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie DŚU wraz z uzyskaniem tej decyzji. Trwają prace projektowe związane z pierwszym etapem STEŚ oraz przeprowadzane są inwentaryzacje przyrodnicze. Zadanie przewidziano do realizacji w latach 2025-2028. Długość obwodnicy wyniesie niemal 11 km.

 Obwodnica Nakła Śląskiego oraz Świerklańca w ciągu drogi krajowej nr 78

12 maja 2021 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R oraz materiałów do wniosku o wydanie DŚU wraz z uzyskaniem tej decyzji. Trwają prace projektowe związane z pierwszym etapem STEŚ oraz przeprowadzane są inwentaryzacje przyrodnicze. Przeprowadzenie procesu przygotowawczego dla budowy obwodnicy miejscowości Nakło Śląskie i Świerklaniec przewidziano w latach 2020-2024. Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2025-2028. Długość obwodnicy wyniesie ok. 12 km.

Rozbudowa istniejących dróg ekspresowych

Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej dla przebudowy drogi ekspresowej S1 znajdują się dwa zadania. Pierwsze to rozbudowa obu jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku Mysłowice - Lędziny. Drugie dotyczy odcinka S1 w Dąbrowie Górniczej. 

Trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy dokumentacji dla rozbudów drogi ekspresowej S1 na trzech odcinkach: pomiędzy Sosnowcem a Mysłowicami, odcinka zaczynającego się węzłem Jęzor w Sosnowcu a kończącym przed węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach oraz od ul. Inwestycyjnej do węzła Jęzor.

Rozbudowa DK46 Ślężany - Lelów

W październiku 2021 r. podpisaliśmy umowę na blisko 767 tys. zł na zaprojektowanie rozbudowy odcinka DK46 o długości 3,2 km łączącego Ślężany i Lelów. W ramach rozbudowy jezdnia drogi zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 11,5 tony na oś, a uspokojenie ruchu drogowego przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa użytkowników. Dokumentacja powinna powstać do 15 miesięcy od podpisania umowy.

Poprawa bezpieczeństwa na DK94 w Sławkowie

28 października 2021 r. ogłosiliśmy postępowanie przetargowe na wykonanie dokumentacji dla przebudowy skrzyżowania wraz z budową sygnalizacji świetlanej na skrzyżowaniu DK94 z ul. Okradzionowską w Sławkowie.

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA.  Obserwuj nas w mediach społecznościowych FacebookTwitter i Instagram.

{"register":{"columns":[]}}