W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Finiszujemy z przetargiem na przebudowę DK91

16.12.2021

Wybraliśmy wykonawcę przebudowy 5-kilometrowego odcinka DK91 pomiędzy Markowicami a Brudzowicami. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm w składzie: NDI (lider) oraz NDI SOPOT i SP Sine Midas Stroy (partnerzy), które koszt wykonania zadania wyceniło na ponad 69 mln zł. 

Grafika przedstawia plan sytuacyjny przebudowy DK91 pomiędzy Markowicami a Brudzowicami. Odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa śląskiego w powiecie myszkowskim (gmina Koziegłowy) oraz powiecie będzińskim (gmina Siewierz) i przebiega przez miejscowości Winowo, Zabijak i Brudzowice.

Kiedy podpiszemy umowę? 

Pozostali wykonawcy startujący w przetargu mają czas do 27 grudnia br. na wniesienie ewentualnych odwołań. Jeśli nie wpłyną, będziemy mogli przystąpić do podpisania umowy z wybranym wykonawcą.

Cel 

Inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci TEN-T. Zakłada przebudowę dwóch skrzyżowań i likwidację jednego skrzyżowania w miejscowości Zabijak. Wybudowane zostaną również chodniki, które umożliwią bezpieczne dojście do przystanków autobusowych zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej.

Zakres przedmiotu zamówienia 

W ramach przebudowy, między innymi przewidziano zamknięcie niebezpiecznego skrzyżowania z ul. Leśną w Zabijaku i budowę dwóch zatok do przeprowadzania kontroli pojazdów przez Policję i Inspekcję Transportu Drogowego. Realizacja robót powinna być prowadzona z wyłączeniem z ruchu poszczególnych odcinków jezdni. W tym celu powstaną tymczasowe przejazdy technologiczne pomiędzy jezdniami umożliwiające przeprowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednej z jezdni. 

Zamówienie będzie realizowane w formule tradycyjnej (Buduj).

Inwestycja obejmuje w szczególności: 

  • przebudowę ponad 5 km nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji dostosowaną do wymogów nośności 11,5 t/oś, 
  • przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi, 
  • remont poboczy gruntowych, 
  • przebudowę zatok autobusowych, 
  • budowę chodników, 
  • remont nawierzchni na obiekcie inżynierskim, 
  • budowę przepustów, 
  • odbudowę i budowę rowów, 
  • budowę oraz przebudowę kanalizacji deszczowej, 
  • wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, 
  • budowę kanałów technologicznych, 
  • budowę oświetlenia drogi, 
  • wykonanie elementów ochrony środowiska.

Termin realizacji robót 

Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 14 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie wliczany okres zimowy od 16 grudnia do 15 marca.

Czym jest TEN-T 

Transeuropejska Sieć Transportowa – TEN-T jest instrumentem służącym koordynacji oraz zapewnieniu spójności i komplementarności inwestycji infrastrukturalnych. W skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T wchodzą szlaki drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie oraz rzeczne stanowiące najważniejsze połączenia z punktu widzenia rozwoju Unii Europejskiej, a także punktowe elementy infrastruktury w postaci portów morskich, lotniczych, śródlądowych i terminali drogowo-kolejowych. Ponadto jej integralnym składnikiem są również inteligentne systemy transportowe, których wdrażanie przyczynia się do poprawy przepustowości sieci, bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska przez transport. 

Celem rozwijania sieci TEN-T jest zapewnienie spójności terytorialnej UE i usprawnienie swobodnego przepływu osób oraz towarów. Efektywnie funkcjonujący w ramach Unii system transportowy ma przyczyniać się do poprawy działania jednolitego rynku wewnętrznego, stymulować wzrost gospodarczy regionu, a także podnosić konkurencyjność poszczególnych państw członkowskich i całej UE w skali globalnej.    

Celem polityki Unii Europejskiej w kontekście rozwoju sieci TEN-T jest stworzenie spójnej i interoperacyjnej, multimodalnej sieci transportowej o ujednoliconych, wysokich parametrach technicznych w ramach całej UE. 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych FacebookTwitter i Instagram.    

Wcześniej o tej inwestycji pisaliśmy przy okazji  otwarcia złożonych ofert.

{"register":{"columns":[]}}