W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kto wybuduje most przez rzekę Młynówkę w ciągu DK52 w Kobiernicach?

16.08.2021

Ogłosiliśmy postępowanie przetargowe na rozbiórkę istniejącego mostu drogowego oraz kładki dla pieszych i wybudowanie w ich miejsce nowego obiektu. Ogłoszenie o postępowaniu dostępne jest na platformie zakupowej GDDKiA (gddkia.eb2b.com.pl).

Mapa z naniesioną lokalizacją nowego mostu w ciągu drogi krajowej nr 52 w Kobiernicach. Na mapie widoczna liczna zabudowa indywidulna przecięta siecią dróg. W centralnej części mapy widoczna droga krajowa numer 52 relacji Bielsko-Biała - Wadowice oraz droga wojewódzka numer 948. Nowy most umiejscowiony jest w niedalekiej odległości, po zachodniej stronie skrzyżowania DK52 oraz DW 948.

Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych oraz zapewnienie należytej nośności przeprawy. Nowy obiekt inżynierski powstanie w miejsce istniejącego mostu i kładki dla pieszych. Dodatkowo zostaną przebudowane istniejące urządzenia uzbrojenia terenu i dojazdy do obiektu. Zbudowane zostaną też umocnienia brzegów rzeki.

Parametry techniczne nowego mostu

Długość całkowita nowego obiektu wraz ze skrzydłami wyniesie 13 m, a szerokość 14,4 m. Most posiadać będzie dwa pasy ruchu oraz chodnik o szerokości 3,5 m po prawej stronie i 2,5 m po lewej stronie. 

Nowy obiekt zaprojektowano jako konstrukcję jednoprzęsłową żelbetową z wykorzystaniem prefabrykatów w kształcie litery „C”. Jako schemat statyczny przyjęto ramownicę otwartą dołem o rozpiętości teoretycznej 4,88 m. W przekroju podłużnym wykorzystano 11 prefabrykatów o szerokości 100 cm, pozostałe obie skrajne części obiektu zaprojektowano jako monolityczne nad prefabrykatami tworzące płytę zespalającą. Skrajne części monolitycznie połączone ze skrzydłami. Posadowienie podpór zaprojektowano jako bezpośrednie z wykorzystaniem zespolonych z ławami fundamentowymi ścianek szczelnych z grodzic stalowych. Skarpa pod obiektem oraz stożki nasypowe zostaną umocnione.  

Zakres robót

Prace obejmą roboty przygotowawcze oraz wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania prac. Rozebrana zostanie istniejąca kładka dla pieszych oraz obiekt mostowy wraz z nawierzchnią. Następnie zamontowana zostanie tymczasowa kładka dla pieszych, która wykorzystywana będzie do momentu oddania docelowego obiektu. 

Wykonawca w ramach robót zbuduje nowy obiekt inżynierski wraz z wyposażeniem oraz kierujące do niego dojazdy. Przebudowana zostanie sieć telekomunikacyjna oraz kanalizacja deszczowa. Wykonane zostanie też oznakowanie poziome. 

Proponowany termin przewiduje realizację zamówienia w ciągu 10 miesięcy od daty podpisania umowy. 

Kryteria oceny i termin składania ofert

Na wybór najkorzystniejszej oferty wpływ będzie miała cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości (40 proc.). Na oferty czekamy do 15 września 2021 r.  

 

 

{"register":{"columns":[]}}