W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Otworzyliśmy oferty na przebudowę skrzyżowania DK94 z ul. Okradzionowską w Sławkowie

19.03.2024

Pięciu wykonawców jest zainteresowanych realizacją tego zamówienia. Oferta z najniższą kwotą opiewa na ponad 7,7 mln zł. Teraz przystępujemy do weryfikacji merytorycznej i formalnej złożonych ofert.

Z lewej strony widoczna jezdnia w kierunku Katowic. Obecne rozwiązanie jest niebezpieczne. Niedługo to się zmieni.

Zestawienie złożonych ofert:

DROG-BUD z Lubojenki – 7 731 057,85 zł

Eurovia Polska z Kobierzyc – 8 503 717,95 zł

DROGOPOL z Katowic – 8 767 296,88 zł

GRAMAR z Lublińca – 9 969 291,82 zł

Berger Bau Polska z Wrocławia – 11 268 481,56 zł

Budżet GDDKiA wynosi 7 549 966 zł. Kryterium oceny ofert stanowią: cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości (maksymalnie 40 proc.).

To kolejna inwestycja realizowana w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Dzięki niej zlikwidujemy niebezpieczny punkt na mapie drogowej województwa śląskiego. Wcześniej na tym skrzyżowaniu dochodziło do licznych kolizji i wypadków – nawet ze skutkiem śmiertelnym. Dzięki sterowaniu ruchem sygnalizacją świetlną ograniczymy ryzyko wystąpienia wypadków drogowych - w szczególności dla relacji poprzecznych. Realizacja infrastruktury dla pieszych i rowerzystów pozwoli na kompleksową i bezpieczną obsługę komunikacyjną wszystkich użytkowników tego układu drogowego.

Zakres prac

Przypomnijmy, w ramach inwestycji zaprojektowano remont nawierzchni jezdni DK94 na długości około 700 m, przebudowę geometrii skrzyżowania m. in. za sprawą wydzielonych lewoskrętów, korektę geometrii wlotów bocznych, wykonanie sygnalizacji świetlnej oraz jej skoordynowanie z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu z ul. Gwarków Sławkowskich i Wrocławską. Ponadto w rejonie skrzyżowania z ul. Okradzionowską powstanie ścieżka pieszo-rowerowa, a w ciągu ul. Księża Droga istniejący chodnik zostanie przebudowany. Pracom drogowym towarzyszyć będą przebudowy zjazdów i poboczy oraz odwodnienia w postaci zabudowy wpustów ulicznych oraz rowów przydrożnych.

Program Inwestycji i system realizacji

Aneks do Programu Inwestycji został uzgodniony przez Ministra Infrastruktury 30 czerwca 2023 r.

Inwestycja zrealizowana będzie w systemie tradycyjnym (Buduj), na podstawie wykonanej w ubiegłym roku dokumentacji projektowej.  Przy sprawnym przebiegu postępowania przetargowego umowę z wykonawcą moglibyśmy podpisać w II kw. 2024 r. Roboty budowalne powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 8 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}