W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pilnujemy jakości inwestycji

22.09.2023

W trakcie odbiorów prac przy budowie mostu nad rzeką Pagor w Goląszce zakwestionowaliśmy część kryteriów jakościowych nawierzchni jezdni. Wyniki naszych badań zostały potwierdzone przez niezależne laboratorium, dlatego też wykonawca w najbliższy poniedziałek (25 września br.) wymieni nawierzchnię na obiekcie w ciągu DK86.

Mosty na DK86 w Goląszce

Nowe obiekty mostowe zostały oddane do użytkowania w lipcu br. Zakwestionowaliśmy jakość nawierzchni na obiekcie zlokalizowanym na jezdni w kierunku Siewierza. Zastrzeżenia dotyczyły zawartości lepiszcza, wolnych przestrzeni i składu ziarnowego warstwy ścieralnej. Wykryte nieprawidłowości mogą mieć wpływ na jej bezawaryjną trwałość. Podkreślamy, że nowe mosty posiadały nawierzchnię o odpowiednich parametrach przeciwpoślizgowych i nie zagrażały bezpieczeństwu użytkowników ruchu, a stwierdzone wady mogą mieć wpływ na okres bezawaryjnej trwałości.

Nadzór laboratoryjny

Każda realizowana przez GDDKiA inwestycja objęta jest nadzorem laboratoryjnym. W trakcie trwania budowy, dla poszczególnych asortymentów robót, przeprowadzane są badania terenowe oraz laboratoryjne dla stosowanych materiałów. I tak też było na tej inwestycji. Laboratorium GDDKiA przebadało m.in. beton konstrukcyjny ustroju nośnego, fundamentów czy mieszanki mineralno-asfaltowe oraz nawierzchnię dla wszystkich warstw konstrukcyjnych. Takie działanie przekładają się wprost na trwałość i jakości realizowanych budów. Na tej inwestycji laboratorium drogowe GDDKiA badając mieszanki asfaltowe oraz nawierzchnię mostu pobrało 14 próbek, z których wykonało aż 66 badań.

Program naprawczy

Wykonawca przedstawił program naprawczy zakładający wykonanie w ciągu jednego dnia frezowania (usunięcia) wadliwej warstwy ścieralnej i ułożenie nowej nawierzchni spełniającej wymagania. Pozytywne wyniki badań nowej nawierzchni będą stanowiły podstawę do wykonania oznakowania poziomego zakończenia procesu odbiorowego inwestycji. Przewidujemy, że oznakowanie poziome odtworzone zostanie w pierwszej połowie października br.

Zmiany w organizacji ruchu

Wymiana nawierzchni planowana jest do wykonania w ciągu jednego dnia. Aby przeprowadzić prace, niezbędne jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu obejmującej zamknięcie najpierw jednego a później drugiego pasa ruchu wyłącznie na jezdni w kierunku Siewierza — kierowcy każdorazowo będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu w kierunku tej miejscowości. Ruch w kierunku Katowic odbywał się będzie bez przeszkód. Planowany termin wykonania prac to 25 września br. Rozpoczęcie prac uzależnione jest od wystąpienia dogodnych warunków pogodowych. Po potwierdzeniu jakości wykonanych robót wprowadzone zostaną krótkotrwałe ograniczenia związane z koniecznością wykonania oznakowania poziomego.

Obiekty mostowe

Wykonawcą obiektów jest firma Primost Południe z Będzina. Wartość umowy to ponad 6,7 mln zł.

{"register":{"columns":[]}}