W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podpisaliśmy umowę na rozbudowę DK94 pomiędzy Pyskowicami a Zabrzem

31.03.2023

Inwestycja obejmie przebudowę odcinka o długości prawie 12 km, w tym 28 skrzyżowań. Powstaną ciągi piesze i pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Konstrukcja drogi zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.

DK94 pomiędzy Pyskowicami a Zabrzem.

Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia. Umowę o wartości ponad 163 mln zł zobowiązała się wykonać w 16 miejscy - z wyłączeniem okresu zimowego. Termin zakończenia inwestycji przypada w październiku 2024 r. W ciągu najbliższych trzech tygodni przekażemy wykonawcy teren budowy.

DK94 pomiędzy Pyskowicami a Zabrzem.

Objęty przebudową odcinek ma długość 11,8 km. Z tego zakresu wyłączone zostały dwa odcinki o łącznej długości prawie 400 m. Były one zrealizowane wcześniej w ramach budowy autostrady A1. W Boniowicach istniejące skrzyżowanie DK94 z ul. Gliwicką (DP2902S) zamienimy na rondo. Przebudujemy i wybudujemy chodniki oraz ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe, parking przydrożny w Boniowicach oraz miejsce do ważenia pojazdów w Konarach. Wybudowane zostaną również dodatkowo dwa miejsca dla do kontroli pojazdów. W ramach zadania przebudowane zostaną również obiekty inżynierskie, zjazdy publiczne i indywidualne, odwodnienie i oświetlenie.

Cel

Przebudowa DK94 ma na celu poprawę bezpieczeństwa i warunków komunikacyjnych oraz poprawę parametrów technicznych drogi. Poprawa klimatu akustycznego zostanie osiągnięta dzięki zastosowaniu cichej nawierzchni. Wykonanie odpowiedniego odwodnienia oraz urządzenia ochrony środowiska ograniczą wpływ drogi na środowisko.

Zakładane parametry

  • Klasa drogi - GP (główna ruchu przyspieszonego) 
  • Przekrój - 1x2 
  • Szerokość pasów ruchu - 3,5 m 
  • Nośność - 11,5 t/oś

Źródło finansowania

Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}