W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poprawimy bezpieczeństwo pieszych na DK78 Niezdara – Boguchwałowice

31.01.2025

Kontynuujemy zadania związane z Programem Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Ogłosiliśmy przetarg na doświetlenie 19 przejść dla pieszych oraz budowę chodnika o długości 135 m służącego jako dojście do jednego z przejść.

Nieoświetlone przejście dla pieszych wraz z poboczem zagrażające bezpieczeństwu pieszych - wkrótce to się zmieni

Kryteria przetargu i czas realizacji

Kryterium oceny ofert stanowią: cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości (do 40 proc. za przedłużenie jej o maksymalnie 4 lata). Wymagany minimalny okres gwarancji jakości dla tego zamówienia to 2 lata. Otwarcie ofert wyznaczyliśmy na 21 lutego br. Dokumentacja przetargu dostępna jest na naszej platformie zakupowej.

Doświetlenia powstaną na przejściach w miejscowościach Niezdara, Tąpkowice, Mierzęcice, Przeczyce, Nowa Wieś i Boguchwałowice (w dwóch ostatnich lokalizacjach będą także strefy przejściowe oświetlenia). Chodnik umożliwi dojście do przejścia w Boguchwałowicach. Zadanie realizowane będzie w systemie Projektuj i buduj. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 6 miesięcy (od podpisania umowy) na ukończenie inwestycji.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK) pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach RPBDK.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}