Projektujemy chodnik przy DK11 w Tarnowskich Górach
24.04.2023
Podpisaliśmy umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla ponad 800 metrów chodnika, zatoki autobusowej, oświetlonych przejść dla pieszych i oświetlenia ulicznego. Projektowany chodnik będzie się rozciągał od okolic skrzyżowania ul. Józefa Korola (DK11) z ul. Radzionkowską i Wapienną, aż za ulicę Kopalnianą.
Umowę za prawie 365 tys. zł zrealizuje firma Gramar z Lublińca. Dotyczy wykonania dokumentacji projektowej (do 12 miesięcy od daty podpisania umowy) oraz wsparcia zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (6 miesięcy). Wykonawca będzie też odpowiedzialny za pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót, wykonywanych na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej.
Cel - poprawa bezpieczeństwa pieszych
Budowa chodników, oświetlenia przejść dla pieszych, a w niektórych lokalizacjach dodatkowo oświetlenia strefy przejściowej, stanowi kontynuację planu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) na przejściach dla pieszych. Przyczyni się do bezpiecznego przekraczania dróg przez niechronionych uczestników ruchu.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach RPBDK.
Źródło finansowania
Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.