Projektujemy rozbudowę kolejnego fragmentu DK78
17.05.2023
Tym razem zadanie obejmie prawie 6-kilometrowy odcinek Pradła - Irządze, zlokalizowany pomiędzy dwiema planowanymi obwodnicami: Pradeł oraz Szczekocin i Goleniów.
Umowa i zakres prac
12 maja br. podpisaliśmy umowę z Wrocławskim Biurem Projektów Drosystem o wartości 1 989 156 zł i terminem realizacji projektu budowalnego do 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Umowa obejmuje także wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (8 miesięcy). Wykonawca będzie też odpowiedzialny za pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót, wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (82 miesiące). Termin realizacji wszystkich zadań przewidzianych umową wyniesie 109 miesięcy.
Inwestycję zaplanowano do realizacji w latach 2025-2027 r.
Cel inwestycji
Rozbudowa DK78 i poprawa parametrów technicznych drogi wpłynie na uspokojenie ruchu, co przełoży się bezpośrednio na bezpieczeństwo ruchu drogowego i komfortu przejazdu. Cele te zostaną osiągnięte poprzez przebudowę drogi na odcinku o długości ok. 6 km, dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 11,5 t/oś, przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi i przebudowę zatok autobusowych. W ramach inwestycji powstaną też chodniki i ciągi pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zakres inwestycji
W ramach rozbudowy dostosujemy istniejąca konstrukcję jednojezdniowej drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudujemy skrzyżowania. Powstaną również ciągi piesze i pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego wpłynie m.in. wykonanie oświetlania drogowego i montaż nowych elementów BRD. Działania z zakresu ochrony środowiska obejmą przebudowę i budowę przepustów i rowów przydrożnych. Na redukcję hałasu wpłynie budowa ekranów akustycznych.
Parametry drogi projektowanej:
- klasa drogi - GP (główna ruchu przyspieszonego)
- przekrój - 1x2
- zmienna szerokość pasa drogi - od 15 do 30 m
- szerokość pasów ruchu - 3,5 m
- nośność nawierzchni - 11,5 t/oś