W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projektujemy rozbudowę kolejnego fragmentu DK78

17.05.2023

Tym razem zadanie obejmie prawie 6-kilometrowy odcinek Pradła - Irządze, zlokalizowany pomiędzy dwiema planowanymi obwodnicami: Pradeł oraz Szczekocin i Goleniów.

Rozbudowa drogi krajowej nr 78 odc. Pradła - Irządze

Umowa i zakres prac

12 maja br. podpisaliśmy umowę z Wrocławskim Biurem Projektów Drosystem o wartości 1 989 156 zł i terminem realizacji projektu budowalnego do 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Umowa obejmuje także wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (8 miesięcy). Wykonawca będzie też odpowiedzialny za pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót, wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (82 miesiące). Termin realizacji wszystkich zadań przewidzianych umową wyniesie 109 miesięcy.

Inwestycję zaplanowano do realizacji w latach 2025-2027 r.

Cel inwestycji

Rozbudowa DK78 i poprawa parametrów technicznych drogi wpłynie na uspokojenie ruchu, co przełoży się bezpośrednio na bezpieczeństwo ruchu drogowego i komfortu przejazdu. Cele te zostaną osiągnięte poprzez przebudowę drogi na odcinku o długości ok. 6 km, dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 11,5 t/oś, przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi i przebudowę zatok autobusowych. W ramach inwestycji powstaną też chodniki i ciągi pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zakres inwestycji

W ramach rozbudowy dostosujemy istniejąca konstrukcję jednojezdniowej drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudujemy skrzyżowania. Powstaną również ciągi piesze i pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego wpłynie m.in. wykonanie oświetlania drogowego i montaż nowych elementów BRD.  Działania z zakresu ochrony środowiska obejmą przebudowę i budowę przepustów i rowów przydrożnych. Na redukcję hałasu wpłynie budowa ekranów akustycznych.

Parametry drogi projektowanej:

  • klasa drogi - GP (główna ruchu przyspieszonego)   
  • przekrój - 1x2    
  • zmienna szerokość pasa drogi - od 15 do 30 m    
  • szerokość pasów ruchu - 3,5 m     
  • nośność nawierzchni - 11,5 t/oś

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}