W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Są chętni do przebudowy kolejnego odcinka DK91

16.05.2023

Otworzyliśmy siedem ofert złożonych w przetargu na przebudowę DK91 Zawada - Siedlec Duży. Najtaniej zadanie wyceniła firma Porr z Warszawy na kwotę prawie 117 mln złotych, a najdroższa oferta opiewała na ponad 130 mln zł. Teraz nastąpi sprawdzenie złożonych ofert pod kątem formalnym i merytorycznym.

Przebudowa DK91 Zawada — Siedlec Duży.

Cel i zakres inwestycji

Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego i zwiększy komfort podróżowania. Zadanie przewiduje przebudowę jezdni drogi krajowej nr 91, o długości ponad 5,5 km, od okolic skrzyżowania DK91 z ul. Długą w Zawadzie aż do granicy Siedlca Małego i Dużego. W ramach inwestycji dostosujemy konstrukcję drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudujemy skrzyżowania. Powstaną również ciągi piesze oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego wpłynie m.in. wykonanie oświetlenia i sygnalizacji świetlnych. Działania z zakresu ochrony środowiska obejmą przebudowę i budowę przepustów, rowów przydrożnych, płotków herpetologicznych i osadników zawiesin. Redukcję hałasu umożliwi budowa ekranów akustycznych.

Przebudujemy ponad 40 km DK91

Na dwóch odcinkach: Nowa Wieś - Zawada oraz Markowice - Brudzowice, o łącznej długości 10 km, trwają już roboty budowlane. Wartość tych inwestycji to ponad 132 mln zł. Dla kolejnych dwóch odcinków: Częstochowa - Nowa Wieś oraz Siedlec Duży - Koziegłowy, w grudniu ubiegłego roku otworzyliśmy oferty i obecnie sprawdzamy je pod kątem formalnym i merytorycznym. Przewidujemy, że wybór ofert powinien nastąpić jeszcze w maju br. Na pozostałych trzech odcinkach trwa wykonywanie dokumentacji projektowej. Całość przebudowy tego ponad 40-kilometrowego odcinka powinna zakończyć się w 2026 r.

Nowa Wieś - Zawada

Wykonawcą przebudowy tego niemal 5-kilometrowego odcinka DK91, o wartości ponad 63 mln zł, jest konsorcjum, w skład którego weszły firma Bitum (lider) oraz Drog-Bud, OLS, HUCZ, Domax Arkadiusz Mika, Larix (partnerzy).  Umowę na roboty podpisaliśmy we wrześniu 2021 r., z pierwotnym terminem zakończenia prac przypadającym na listopad 2022 r. W trakcie budowy wykonawca musiał zrealizować nieprzewidziane w umowie prace związane z rozbiórką przepustów, kostki klinkierowej, elementów betonowych i kamiennych oraz wzmocnieniem podłoża gruntowego. Po uwzględnieniu tych czynników, termin realizacji robót został wydłużony do 16 czerwca br. W związku z wystąpieniem kolejnych nieprzewidzianych robót na zadaniu wykonawca poinformował, że złoży w maju br. kolejne roszczenie terminowe. To, czy czas realizacji tej inwestycji zostanie wydłużony, będzie wiadomo dopiero po rozpatrzeniu ostatecznego roszczenia terminowego wykonawcy. W 2023 r. realizowane są roboty na czterech zamkniętych odcinkach drogi (naprzemiennie na jezdni lewej i prawej), na których wykonana jest m.in. przebudowa przepustów, budowa kanalizacji deszczowej, oświetlenie drogowe, nowa konstrukcja drogi. Zaawansowanie robót wynosi 60 proc., w tym dla robót drogowych 60 proc., mostowych 90 proc. a branżowych 80 proc.

Markowice - Brudzowice

Umowę za ponad 69 mln zł na roboty dla tego ponad 5-kilometrowego odcinka podpisaliśmy 19 stycznia 2022 r. z umownym terminem zakończenia prac przypadającym na lipiec 2023 r. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm NDI (lider), NDI SOPOT oraz SP Sine Midas Stroy (partnerzy). Obecnie dwukierunkowy ruch pojazdów odbywa się na jezdni prowadzącej do Częstochowy, natomiast na jezdni sąsiedniej prowadzone są prace budowlane. Przebudowywane są przepusty, budowana jest kanalizacja deszczowa, poszerzane nasypy, wykonywana stabilizacja podłoża oraz warstwa mrozoochronna. Zaawansowanie robót na tym odcinku wynosi 33 proc., w tym dla robót drogowych 10 proc., mostowych 33 proc., branżowych 55 proc. W związku z wystąpieniem robót dodatkowych wykonawca złożył roszczenia terminowe. To, czy czas realizacji tej inwestycji zostanie wydłużony, będzie wiadomo dopiero po rozpatrzeniu ostatecznych roszczeń terminowych wykonawcy.

Koziegłowy - Markowice

Umowę na zaprojektowanie przebudowy odcinka o długości 5,3 km podpisaliśmy w marcu 2018 r. Przed zakończeniem prac projektowych niezbędne jest wprowadzenie korekt do projektu organizacji ruchu, kosztorysu inwestorskiego oraz Specyfikacji technicznych i odbioru robót budowlanych. Przewidujemy, że do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane mogłoby dojść w IV kwartale 2023 r., po wcześniejszym uzyskaniu pozwolenia na budowę i uzyskaniu aneksu do Programu Inwestycji. Wniosek o wydanie pozwolenia na budowę został złożony 6 kwietnia br.

Brudzowice - Siewierz

Trwa opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. Umowę na zaprojektowanie rozbudowy odcinaka na długości ok. 5,3 km podpisaliśmy w grudniu 2018 r. Planuje się, że zakończenie prac projektowych powinno nastąpić w II połowie 2023 r. Przewidujemy, że do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane mogłoby dojść w drugim kwartale 2024 r., po wcześniejszym uzyskaniu decyzji ZRID.

Siewierz - Podwarpie

Umowa na zaprojektowanie przebudowy odcinka o długości ok. 7 km została zawarta w marcu 2018 r. Prace projektowe na przedmiotowym odcinku zostały już zakończone, a 14 marca został złożony wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Planuje się, że wniosek o uzyskanie decyzji PNB zostanie złożony w pierwszej połowie marca bieżącego roku. Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane zaplanowano na IV kw. br. po wcześniejszym uzyskaniu pozwolenia na budowę i uzyskaniu aneksu do Programu Inwestycji.  

Realizacja tych trzech zadań przypadłaby na lata 2024-2026.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}