W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Siedmiu chętnych do rozbudowy DK46 Lelów - Nakło

22.03.2023

Otworzyliśmy oferty złożone w przetargu na rozbudowę 7,7 km drogi krajowej nr 46 pomiędzy Lelowem a Nakłem. Teraz nastąpi sprawdzenie złożonych ofert pod kątem formalnym i merytorycznym. Podpisanie umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą planowane jest w II kwartale 2023 r. Realizacja prac budowlanych miałaby natomiast potrwać do końca 2024 r.

Rozbudowa 7,7 km drogi krajowej nr 46 pomiędzy Lelowem a Nakłem.

Spośród złożonych ofert, dwie mieszczą się w budżecie (w wysokości prawie 52,5 mln zł), jaki GDDKiA zamierzała przeznaczyć na to zadanie. Najtańszą ofertę złożyła firma Adac-Lewar z Przystajni na kwotę 50 907 729,72 zł. Berger Bau Polska z Wrocławia zaoferowała wykonanie tej inwestycji za 51 733 942,83 zł.   

W styczniu br. otworzyliśmy również oferty w przetargu na rozbudowę odcinka DK46 pomiędzy Janowem a Lgoczanką o długości ok. 6,9 km. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na realizację tej inwestycji ponad 57,5 mln zł. Spośród sześciu złożonych ofert, trzy mieszczą się w budżecie GDDKiA dla tego zadania. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum: Bitum z Lipii Śląskich (Lider) i OLS z Lublińca (Partner) na kwotę 50 963 338,15 zł. Firma Adac-Lewar z Przystajni wyceniła te roboty na kwotę 53 658 491,21 zł, a Drog-Bud z Lubojenki, na 56 999 625,69 zł.  

Na etapie przetargu, który wyłoni wykonawców robót, mamy już ponad 14,5 km drogi krajowej nr 46.

Cel

Przebudowa DK46 ma na celu poprawę bezpieczeństwa, warunków komunikacyjnych oraz parametrów technicznych drogi, a także uspokojenie ruchu. Cele te zostaną osiągnięte poprzez zmianę geometrii jezdni, dostosowanie konstrukcji do nośności 11,5 t/oś, przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi i przebudowę zatok autobusowych. W ramach inwestycji powstaną też chodniki i ciągi pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Termin realizacji inwestycji

Wymagamy, aby roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w czasie od 12 do 13 miesięcy od daty zawarcia umowy (zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert). Do czasu realizacji nie będzie się wliczał okres zimowy (tj. od 16 grudnia do 15 marca).

Parametry drogi

  • Klasa drogi - GP (główna ruchu przyspieszonego)  
  • Przekrój - 1x2  
  • Szerokość pasa drogi - zmienna od 15 do 30 m  
  • Szerokość pasów ruchu - 3,5 m  
  • Nośność - 11,5 t/oś  

Kryteria wyboru

Kryterium oceny ofert stanowią: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (maksymalnie 30 proc. za przedłużenie jej o pięć lat) oraz termin realizacji (maksymalnie 10 proc. za skrócenie o jeden miesiąc). Dokumentacje postępowań przetargowych dostępne są na naszej platformie zakupowej.

Źródło finansowania

Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

{"register":{"columns":[]}}