W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szukamy chętnych do usunięcia osuwisk na S1 w Bielsku-Białej i S52 w Ogrodzonej

12.12.2024

Inwestycja ma na celu ochronę dróg przed dalszym uszkodzeniem, które może prowadzić do ograniczenia ich funkcji. Postępujące uszkodzenia wymuszają wykonanie prac naprawczych w postaci dodatkowego wzmocnienia skarp wykopów. Konieczne jest także wzmocnienie lub wymiana uszkodzonych elementów korpusu drogowego na potrzeby zatrzymania procesów osuwiskowych.

Obraz przedstawia ogłoszenie przetargu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na usunięcie osuwisk na drogach S1 w Bielsku-Białej i S52 w Ogrodzonej. W lewym górnym rogu znajduje się logo GDDKiA oraz ikona teczki. Centralną część obrazu zajmuje fotografia terenu z widocznym osuwiskiem. Po prawej stronie widoczna jest mapa Polski z zaznaczonymi drogami oraz powiększony fragment mapy, na którym wskazano lokalizację osuwisk.
Na obrazie umieszczony jest tekst: "OGŁASZAMY PRZETARG na usunięcie osuwisk na S1 w Bielsku-Białej i S52 w Ogrodzonej".

Uszkodzenia skarp wykopów wynikają z długotrwałego wpływu procesów osuwiskowych, które są intensyfikowane przez działanie wody opadowej. Woda przyczynia się do uplastycznienia warstw geologicznych tworzących skarpy, co prowadzi do jednorazowych zdarzeń, głównie w formie osunięć mas ziemnych. Skutkiem tych zjawisk są deformacje skarp oraz uszkodzenia istniejących konstrukcji zabezpieczających, takich jak kosze gabionowe.

Lokalizacja

Na S1 pierwsze osuwisko znajduje się przy jezdni na wysokości ul. Stanisława Mikołajczaka, drugie ponad kilometr dalej przed węzłem Bielsko-Biała Lipnik. Na S52 osuwisko powstało w Ogrodzonej przed wiaduktem ciągu drogi wojewódzkiej nr 944.

Zakres prac

Wykonawca rozpocznie od prac rozbiórkowych uszkodzonych gabionów i elementów drogi, a następnie wykona od nowa niezbędne prace ziemne i konstrukcyjne. Najważniejsza część zadania będzie polegała na wykonaniu palisad z mikropali kotwiących i oczepu żelbetowego, materacy z geowłókniny i kruszywa oraz odtworzenia koszy gabionowych. Prace konstrukcyjne uzupełni odtworzenie odwodnienia korpusu drogowego i montaż elementów wyposażenia drogi. Całość zakończy przywrócenie docelowej organizacji ruchu.

Czas realizacji

Zadanie powinno zostać wykonane w ciągu 4 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca.

Kryteria wyboru oraz termin składania ofert 

Kryterium oceny ofert stanowią: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (maksymalnie 40 proc. za przedłużenie jej o 2 lata). Wymagany minimalny okres gwarancji jakości dla tego zamówienia to 5 lat. Otwarcie ofert wyznaczono na 23 stycznia 2025 r. Dokumentacja postępowania przetargowego dostępna jest na naszej platformie zakupowej.

{"register":{"columns":[]}}