W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Umowa na remont wiaduktu nad S1 w Mierzęcicach podpisana

28.10.2024

Firma Most z Sopotu, za 1,3 mln zł, naprawi uszkodzenia wiaduktu powstałe podczas ubiegłorocznego zdarzenia drogowego. Po remoncie przywrócona zostanie pierwotna nośność użytkowa obiektu, która wynosiła 42 tony. Naprawa obiektu powinna zakończyć się do lipca przyszłego roku.

Zdjęcie przedstawia widok z lotu ptaka na autostradę z wiaduktem. Na autostradzie widać czerwony samochód ciężarowy oraz czarny samochód osobowy. Wiadukt przebiega nad autostradą, a w tle widać pola, lasy i kilka drzew. Na autostradzie są trzy pasy ruchu w każdym kierunku, oddzielone barierkami. Wiadukt jest pomalowany na biało i czerwono. Cała scena jest oświetlona naturalnym światłem dziennym, co sugeruje, że zdjęcie zostało zrobione w ciągu dnia.

Zakres zadania

Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji budowlanej i wykonawczej, w tym również projektu tymczasowej i docelowej organizacji ruchu. Na podstawie zatwierdzonej przez GDDKiA dokumentacji wykonawca uzyska niezbędne uzgodnienia (w tym uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robót budowlanych) i pozwolenia na przeprowadzenie remontu. Po wykonaniu remontu wykonawca sporządzi i przekaże GDDKiA dokumentację powykonawczą. Całość zakresu powinno zostać zrealizowane do 6 miesięcy od daty jej zawarcia z wyłączeniem okresu zimowego.

Lokalizacja wiaduktu

Przeznaczony do remontu wiadukt stanowi element węzła łączącego drogę ekspresową S1 z ul. Gminną (droga powiatową relacji Mierzęcice - Zendek) w miejscowości Mierzęcice. 

Uszkodzenie wiaduktu

Przypomnijmy, że 6 grudnia 2023 r. wiadukt został uszkodzony przez pożar samochodu ciężarowego bezpośrednio pod obiektem. W wyniku oddziaływania wysokiej temperatury powstały ubytki i zarysowania betonu konstrukcji. Przeprowadzona ekspertyza obiektu, mając na uwadze nietypowy charakter zdarzenia, wskazała na konieczność ograniczenia nośności na obiekcie do 15 ton, które funkcjonować będzie do czasu zakończenia prac naprawczych.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}