W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wybraliśmy projektantów rozbudowy S1 z Dąbrowy Górniczej do Sosnowca

12.11.2024

Spośród sześciu złożonych ofert, najkorzystniejszą przedstawiła firma Gramar z Lublińca, która zaoferowała opracowanie dokumentacji projektowej dla około 4,25 km drogi S1 za niemal 2,5 mln zł. Jeśli od tego wyboru do 18 listopada nie wpłyną odwołania, podpisanie umowy mogłoby nastąpić jeszcze w tym roku.

Fotografia przedstawia widok z lotu ptaka na skrzyżowanie dróg i linii kolejowej w otoczeniu lasów i terenów zielonych. Na zdjęciu widoczne są trzy poziomy infrastruktury: na najwyższym poziomie znajduje się autostrada z kilkoma pojazdami, poniżej biegnie linia kolejowa, a na najniższym poziomie widoczna jest droga lokalna z kilkoma samochodami. W tle widać parking oraz rozległe tereny zielone i leśne. Całość tworzy obraz złożonej infrastruktury transportowej w otoczeniu przyrody.

Termin realizacji zamówienia 

Umowa obejmuje wykonanie kilku elementów. Pierwszy, to opracowanie dokumentacji projektowej (do 19 miesięcy od podpisania umowy). Kolejne, to wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (8 miesięcy) oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (82 miesiące). Termin realizacji całego zakresu umowy wyniesie 109 miesięcy.

Zakres inwestycji

Rozbudowie ulegnie droga ekspresowa na odcinku około 4,25 km. Początek opracowania zlokalizowany jest na wysokości ulicy Marcina Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, a koniec przed węzłem Porąbka, przy ulicy Wiejskiej w Sosnowcu. Na tym odcinku rozbudowane lub przebudowane zostaną węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno. Przy jezdni w kierunku Pyrzowic powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych o podstawowej funkcjonalności wraz z miejscem do kontroli i/lub ważenia pojazdów. Konstrukcja drogi i obiektów mostowych zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Rozebranych i zbudowanych od nowa zostanie aż 11 wiaduktów i dwa mosty. Ponadto przebudujemy lub rozbudujemy istniejące przepusty, a tam, gdzie zajdzie potrzeba powstaną nowe. Projekt obejmie także odwodnienie drogi i oświetlenie drogowe. W ramach umowy projektant przeanalizuje potencjalne oddziaływanie ruchu drogowego na otoczenie oraz uzyska decyzję środowiskową. Decyzja ta określi zakres budowy i przebudowy ekranów akustycznych. W ciągu drogi powstaną kanały technologiczne, a istniejące uzbrojenie terenu, kolidujące z rozwiązaniami projektowymi, zostanie przebudowane.

W ramach inwestycji przewidziana również została konieczność ujęcia w projekcie przyłączy energetycznych i telekomunikacyjnych oraz modułów wdrożeniowych, które będą instalowane w pasie drogowym w ramach budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem.

Parametry techniczne 

  • klasa drogi: S 
  • liczba jezdni i pasów ruchu: 2/2  
  • szerokość pasa ruchu: 3,5 m  
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m  
  • obciążenie: 11,5 t/oś 

Źródło finansowania

Zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}