W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmienimy kolejny odcinek S1

20.12.2024

Przygotowujemy się do rozbudowy ponad 4,2 km tej trasy pomiędzy Dąbrową Górniczą a Sosnowcem. Dokumentację projektową, w 19 miesięcy, za niemal 2,5 mln zł, wykona firma Gramar z Lublińca.

Fotografia przedstawia widok z lotu ptaka na skrzyżowanie dróg. Na zdjęciu widać drogę ekspresową biegnącą z góry na dół, nad którą przebiega wiadukt. Na drodze znajdują się samochody ciężarowe i osobowe. Wiadukt prowadzi do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, gdzie również widoczne są różne pojazdy, w tym ciężarówki, samochody osobowe i autobusy. Otoczenie skrzyżowania to tereny zielone i pola, z kilkoma budynkami w tle. Zdjęcie jest interesujące ze względu na perspektywę z lotu ptaka, która pozwala na dokładne zobaczenie układu dróg i ruchu pojazdów.

Zakres inwestycji

Początek inwestycji zlokalizowany jest na wysokości ulicy Marcina Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, a koniec przed węzłem Porąbka, przy ulicy Wiejskiej w Sosnowcu. Na tym odcinku rozbudowane lub przebudowane zostaną węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno. Przy jezdni w kierunku Pyrzowic powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych o funkcji podstawowej wraz z miejscem do kontroli i ważenia pojazdów. Konstrukcja drogi i obiektów mostowych zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Rozebranych i zbudowanych od nowa zostanie aż 11 wiaduktów i dwa mosty. Ponadto przebudujemy lub rozbudujemy istniejące przepusty, a tam, gdzie zajdzie potrzeba, powstaną nowe. Projekt obejmie także odwodnienie drogi i oświetlenie drogowe. W ramach umowy projektant przeanalizuje potencjalne oddziaływanie ruchu drogowego na otoczenie oraz uzyska decyzję środowiskową. Decyzja ta określi zakres budowy i przebudowy ekranów akustycznych. W ciągu drogi powstaną kanały technologiczne, a istniejące uzbrojenie terenu, kolidujące z rozwiązaniami projektowymi, zostanie przebudowane.

Przewidziana została również konieczność ujęcia w projekcie przyłączy energetycznych i telekomunikacyjnych oraz modułów wdrożeniowych, które będą instalowane w pasie drogowym w ramach budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem.

Termin realizacji zamówienia 

Umowa obejmuje wykonanie kilku elementów. Pierwszy to opracowanie dokumentacji projektowej (do 19 miesięcy od podpisania umowy). Kolejne to wsparcie GDDKiA na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (8 miesięcy) oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (82 miesiące). Termin realizacji całego zakresu umowy wyniesie łącznie 109 miesięcy.

Parametry techniczne 

  • klasa drogi: S  
  • liczba jezdni i pasów ruchu: 2/2   
  • szerokość pasa ruchu: 3,5 m   
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m   
  • obciążenie: 11,5 t/oś 

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}