Znamy chętnych do budowy S1 między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia
12.08.2021
Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. To pierwszy z dwóch przetargów, których realizacja pozwoli domknąć S1 pomiędzy węzłem Kosztowy i Bielskiem-Białą. Czekamy jeszcze na oferty dla odcinka Mysłowice - Bieruń.
Przetarg dotyczy budowy fragmentu drogi S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) - o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44).
Ofertę z najniższa ceną, 212 701 633,06 zł, złożyła firma Strabag. Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Mota Engil Central Europe i PORR, które wyceniło ją na kwotę 274 811 936 zł. Kosztorys GDDKiA to 239 631 240,91 zł.
Pozostałe oferty:
- Rubau Polska - 217 740 315,04 zł
- Budimex - 223 412 761,68 zł
- Polaqua - 223 433 306,85 zł
- Konsorcjum Metrostav Polska, Metrostav Infrastructure - 225 004 667,37 zł
- Konsorcjum NDI, NDI Sopot - 225 787 507,74 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 226 320 000 zł
- Konsorcjum Mirbud, Kobylarnia - 266 896 654,86 zł.
Drugi przetarg dotyczy 10-km odcinka drogi S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. Termin złożenia ofert oraz ich otwarcia wyznaczono na 20 sierpnia 2021 roku.
Więcej o przetargach na oba odcinki przeczytasz tutaj.
Materiały
Informacja z otwarcia ofertinformacja_z_otwarcia_odc_IA_210812_153108.pdf 0.14MB