W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Postępują prace na budowie obwodnicy Wąchocka

25.05.2023

Na budowie obwodnicy Wąchocka w ciągu DK42 zaawansowanie robót ziemnych przekroczyło półmetek. Na odcinkach stanowiących ok. 25 procent dwujezdniowej trasy ułożone są pierwsze warstwy bitumiczne.

DK42 obwodnica Wąchocka - plac budowy sfotografowany z drona, maszyny, hałdy kruszywa i piasku, w oddali zarys dwujezdniowej trasy z warstwami bitumicznymi

Po nowym śladzie

Obwodnica Wąchocka realizowana jest w systemie projektuj i buduj w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 11,7 km biegnąca nowym śladem, omijająca Parszów po stronie północnej, a Wąchock po południowej. Dzięki inwestycji ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta, przez co poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort życia mieszkańców Wąchocka. Łatwiejsza będzie również obsługa ruchu turystycznego na słynącym z zabytków i atrakcji terenie. Równocześnie znacznie skróci się czas podróżowania drogą krajową nr 42, komunikującą węzeł drogi ekspresowej S7 w Skarżysku-Kamiennej ze starachowicką strefą przemysłową i dalej z drogą krajową nr 9 w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i woj. podkarpackiego. W ramach zadania wykonawca wybuduje 4 skrzyżowania, 15 obiektów inżynierskich takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt, przejście dla pieszych i przepusty. Projekt zakłada wybudowanie dróg dojazdowych, urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, oświetlenia i odwodnienia.

Roboty ziemne i bitumiczne

Roboty na budowie obwodnicy Wąchocka prowadzone są od ub. roku. Ze względu na zróżnicowanie warunków terenowych i gruntowych na poszczególnych odcinkach inwestycji wykonywane są różne asortymenty prac. Zaawansowanie robót ziemnych przekroczyło już półmetek. Kontynuowane są wykopy w skale, prace przy stabilizacji podłoża i roboty brukarskie. Równolegle prowadzone są roboty bitumiczne. Na kilku fragmentach stanowiących jedną czwartą długości dwujezdniowej trasy ułożona jest podbudowa z betonu asfaltowego, na niektórych także warstwa wiążąca nawierzchni. Największy zakres robót bitumicznych zaplanowany jest na rok 2024, w kolejnym planowane jest zakończenie inwestycji.

Aktualnie trwają także prace przy budowie 11 obiektów inżynierskich w różnym stopniu zaawansowania. Kontynuowana jest budowa największego  górnego przejścia dla zwierząt dużych typu zielony most na początkowym odcinku inwestycji oraz przebudowa linii wysokiego napięcia Starachowice – Bór. Wykonana została konstrukcja dwóch przepustów. Budowa kolejnych czterech obiektów inżynierskich rozpocznie się w okresie wiosenno-letnim

{"register":{"columns":[]}}