W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Roboty bitumiczne na budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego

27.06.2023

Na budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego trwają roboty bitumiczne. Przedostania warstwa wiążąca nawierzchni ułożona została na trasie zasadniczej w ok. 90 procentach. Rozpoczął się drugi etap budowy ronda na włączeniu budowanej obwodnicy do istniejącej DK9.

DK9 obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego - układanie nawierzchni, czarna droga jednojezdniowa, dwa rozściełacze, walec, przy drodze zielone pola

Drugi etap budowy ronda na DK9

W czerwcu rozpoczął się kolejny etap prac przy budowie ronda na włączeniu nowej trasy do istniejącej drogi krajowej nr 9. W związku z tym zmieniła się także organizacja ruchu w tym miejscu. Ruch przełożony został z DK9 na wybudowaną połowę nowego ronda. Ogólna zasada pozostała ta sama – tak jak wcześniej obowiązuje ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Obecnie jeździmy połową ronda w obu kierunkach. Na tym odcinku ułożona została przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. Aktualnie wykonawca prowadzi prace przy budowie drugiej połowy ronda od strony ulicy Wąwozy. Wykonywane są roboty ziemne i kanalizacja deszczowa.Trwa demontaż instalacji oświetleniowej. W kolejności wykonywane będą prace przy konstrukcji drogi, które potrwają do końca sierpnia.

Wszystkie warstwy nawierzchni zostały ułożone na łącznicy i rondzie węzła Brezylia. Trwają procedury związane z odbiorem tego fragmentu inwestycji. Będzie on udostępniony kierowcom na kilka miesięcy przed terminem zapisanym w kontrakcie. Do wykonania zostało m.in. oznakowanie poziome.

Pierwsza warstwa nawierzchni

Ponad 90 procent odcinka obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego ma już warstwę wiążącą nawierzchni. Do ułożenia została wierzchnia warstwa ścieralna. Rozpoczęcie tego etapu robót przewidziane jest pod koniec lata po zakończeniu robót ziemnych wokół trasy, profilowania rowów i prac na obiektach mostowych. Pięć z sześciu mostów i wiaduktów ma już zabetonowane ustroje nośne. Wykonywane są m.in.  gzymsy i kapy chodnikowe.  Kontynuowane są roboty w obrębie ustroju nośnego wiaduktu nad drogą powiatową, której odcinek jest przebudowywany.

Zgodnie z umową, zakończenie inwestycji to kwiecień 2024 r.

 

{"register":{"columns":[]}}