W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stalowa konstrukcja mostu w Sandomierzu już zamontowana

21.06.2024

Zamontowane i zespolone zostały ostatnie elementy stalowej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu. W tym miesiącu wykonawca rozpoczął kolejny etap rozbudowy obiektu czyli przygotowania do betonowania płyty pomostu.

Most w Sandomierzu - konstrukcja stalowa na podporach pomocniczych. Żółty dźwig i roboty przy deskowaniu (rusztowanie wzdłuż konstrukcji)

Zamontowana konstrukcja stalowa waży około 1300 ton i składa się z 82 elementów, które zespalane były częściowo w wytwórni wykonawcy, częściowo na placu budowy oraz już po zamontowaniu na podporach pomocniczych. Łączna powierzchnia zmontowanych elementów to około 17 tysięcy metrów kwadratowych. Aktualnie prowadzone są prace poprzedzające betonowanie płyty pomostu czyli deskowania i roboty zbrojarskie

Kolejne etapy robót

Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ub. roku. Zaprojektowane elementy stalowej konstrukcji mostu w Sandomierzu produkowane były od połowy 2023 roku w wytwórni wykonawcy. Część z nich montowana była na podporach zalewowych z użyciem dźwigu, pozostałe zostały nasunięte na podporę nurtową znajdującą się w rzece. W maju br. zakończył się etap nasuwania najcięższego, 300-tonowego elementu stalowej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu na podporę rzeczną.

Skomplikowana i dokładnie monitorowana operacja, którą poprzedziły kilkutygodniowe przygotowania, trwała kilka dni. Kolos o dł. 100 metrów przemieszczał się dzięki czterem siłownikom, sześciu stalowym linom, specjalnym szynom przesuwnym i ślizgom na podporach pomocniczych. Po umieszczeniu w docelowej lokalizacji został zespolony dzięki zwornikowi z konstrukcją już istniejącą, zamontowaną wcześniej na podporach w terenie zalewowym z użyciem 250-tonowego dźwigu.

Kolejne etapy prac to wykonanie płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu. Most będzie budowany do końca roku. W przyszłym roku wykonany zostanie węzeł w prawobrzeżnej części Sandomierza  stanowiący włączenie mostu do układu komunikacyjnego miasta czyli istniejącej drogi krajowej nr 77 poprzez rondo i do projektowanej drogi wojewódzkiej poprzez wiadukt. Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Ruch odbywał się będzie dwoma mostami – tym wybudowanym w 2011 roku i tym aktualnie realizowanym.

 

{"register":{"columns":[]}}