W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyczekiwany odcinek S7

26.08.2024

Otworzyliśmy ponad 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 między Miechowem a Szczepanowicami. Połączył on już funkcjonujące odcinki (Moczydło - Miechów i Szczepanowice - Widoma), dzięki czemu na północ od Krakowa, dokładnie od Widomej, kierowcy mają do dyspozycji blisko 260 km nieprzerwanej drogi ekspresowej do Warszawy. Skrócił się czas podróżowania między stolicami województwa świętokrzyskiego i Małopolski.

S7 Miechów - Szczepanowice - dwujezdniowa droga ekspresowa z zielonym obsadzonym trawą pasem między jezdniami. Wzdłuż lewej jezdni ekrany, wzdłuż prawej jezdni droga dojazdowa. Nad drogą ekspresową w oddali wiadukt.

Wschodnia obwodnica Miechowa

Odcinek S7 Miechów – Szczepanowice łączy się z północną obwodnicą miasta i pozwala ominąć je od wschodu. Na trasie powstało pięć wiaduktów, zbiorniki retencyjne i przejścia dla zwierząt. Żeby przygotować tę drogę, biegnącą przez urozmaicone tereny Wyżyny Miechowskiej, trzeba było wykopać prawie 600 tysięcy m3 ziemi. 

Trasa łączy dwa istniejące już odcinki, północny od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego (18,7 km, oddany we wrześniu 2023 r.) i południowy w kierunku węzła Widoma (13,1 km, udostępniony w październiku 2021 r.). Droga ekspresowa S7 została poprowadzona nowym śladem, na wschód od dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7. „Stara siódemka” to równocześnie dawny trakt krakowski, wytyczony w 1819 r. przez inżynierów Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów, a więc naszych poprzedników. 

O historii budowy odcinka S7 Miechów - Szczepanowice piszemy TUTAJ

Sukcesywnie wydłużamy S7

Droga ekspresowa S7 będzie docelowo mierzyć ok. 750 km i będzie jedną z najdłuższych (po S8) tras szybkiego ruchu w Polsce. To także część europejskiej drogi E77, która łączy trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa biegnie przez Rużomberk i Zwoleń do Budapesztu. Trasa ma istotne znaczenie dla komunikacji tych trzech państw Europy Środkowej. 

W budowie pozostają jeszcze odcinki w okolicy Warszawy (Płońsk - Kiełpin) i Krakowa (Widoma - Nowa Huta). Zbliżamy się do podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego dla Kiełpin - Warszawa, a dla odcinka Kraków - Myślenice opracowujemy możliwe warianty przebiegu drogi.   

Trasa połączy trzy główne ośrodki miejskie kraju, Trójmiasto, Warszawę i Kraków. Zapewni szybki przejazd do popularnych miejsc turystycznych – nadbałtyckich plaż, północnych pojezierzy i karpackich pasm. Dzięki S7 przejazd z Krakowa do Gdańska zajmie niespełna 6 godzin. 

Szybciej z Kielc do Krakowa

Dzięki oddaniu do użytkowania odcinka S7 Miechów - Szczepanowice znacznie skróci się czas podróżowania między Kielcami a Krakowem. Zakończenie inwestycji oznacza nieprzerwany ciąg drogi ekspresowej S7 na ponad 37-kilometrowym odcinku od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Widomej.  W granicach województwa świętokrzyskiego droga S7 ma pełne parametry ekspresowej trasy od 2020 roku, nieprzerwanie na około 100-kilometrowym odcinku. Od granicy województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego w kierunku Warszawy mamy do dyspozycji około 122-kilometrowy ciąg ekspresowej "siódemki". To oznacza, że między Krakowem a Warszawą długość nieprzerwanej drogi ekspresowej S7 wynosi już 260 km.

{"register":{"columns":[]}}