W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zaczynamy prace przygotowawcze do rozbudowy kolejnych odcinków DK78 i DK79 w województwie świętokrzyskim

17.03.2023

Podpisaliśmy trzy kolejne umowy na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla odcinków DK78 i DK79 w województwie świętokrzyskim. W tym tygodniu rozpoczęliśmy prace przygotowawcze do rozbudowy i wzmocnienia czterech fragmentów tych dróg o łącznej długości ok. 50 km.

zdjęcie poglądowe

Cztery odcinki rozbudowane i wzmocnione

Postępowania przetargowe na prace przygotowawcze do rozbudowy i wzmocnienia trzech odcinków DK78 i odcinka DK79 ogłosiliśmy pod koniec ub. roku. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i materiały do decyzji środowiskowych opracowane zostaną  dla odcinków:

  • DK78 granica województwa śląskiego i świętokrzyskiego (Goleniowy) – Nagłowice ok. 14,8 km
  • DK78 Nagłowice – Prząsław ok.10,3 km
  • DK78 Jędrzejów - Kije ok.17,7 km
  • DK79 Sośniczany – Koprzywnica ok. 7,2 km

O rozpoczęciu prac nad dokumentacją dla odcinka DK78 Nagłowice – Prząsław pisaliśmy TUTAJ. W tym tygodniu podpisaliśmy kolejne umowy na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i uzyskanie decyzji środowiskowej dla odcinków DK78 granica województwa – Nagłowice i DK79 Sośniczany – Koprzywnica z wyłonioną w przetargach firmą Mosty Katowice za kwoty ok. 3,2 mln i 2,3 mln zł. Dokumentację dla odcinka DK78 Jędrzejów – Kije opracuje firma Multiconsult za ok. 2,9 mln zł.

Zadania projektantów

Podczas prac przygotowawczych wystudiowane zostaną warianty rozwiązań technicznych z uwzględnieniem ewentualnych nowych przebiegów. Zgodnie z umowami wykonawcy będą mieli za zadanie opracowanie dokumentacji i uzyskanie decyzji środowiskowych w ciągu najbliższych 25 miesięcy czyli w pierwszej połowie 2025 roku. Kolejnym krokiem będą przetargi na projekty i roboty budowlane. Po zakończeniu inwestycji drogi będą przystosowane do przenoszenia obciążeń 11,5 tony na oś.

{"register":{"columns":[]}}