W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zaglądamy na budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego

07.12.2021

Teren pod obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego został już częściowo odhumusowany. Wcześniej sprawdzili go saperzy i archeolodzy. Mimo rozpoczynającej się w połowie grudnia zimowej przerwy kontraktowej, wykonawca inwestycji planuje rozpoczęcie robót przy zagęszczeniu i wzmocnieniu podłoża gruntowego oraz przełożeniach mediów, jeśli pozwolą na to warunki pogodowe.

DK9 obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego - roboty ziemne, na pasie ziemi koparki, walce, ciężarówki, w oddali domy, obok pole uprawne

Zgodnie z harmonogramem

Inwestycja w ciągu drogi krajowej nr 9 realizowana jest od lipca ub. roku w systemie Projektuj i buduj. Zgodnie z harmonogramem wykonawca na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej złożył w br. wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.  We wrześniu uzyskał tę decyzję, a w październiku stała się ona ostateczna. Po przekazaniu placu budowy rozpoczęło się przygotowanie terenu pod zasadnicze roboty. Teren został sprawdzony pod kątem saperskim i archeologicznym, przygotowane zostało zaplecze, rozpoczęła się wycinka drzew i krzewów. Zasadnicze roboty budowlane planowane są w przyszłym roku, ale wykonawca już rozpoczął odhumusowanie terenu i zagęszczanie podłoża. Wierzchnia warstwa gleby została usunięta z ok. 20 procent powierzchni inwestycji. Od połowy grudnia do połowy marca trwa zimowa przerwa kontraktowa, podczas której wykonawcy nie muszą prowadzić robót. Mimo to, jeśli warunki pogodowe pozwolą na budowie obwodnicy kontynuowane będzie odhumusowanie terenu i wycinka drzew. Przy odpowiedniej pogodzie planowane jest także pierwsze prace przy wzmacnianiu podłoża gruntowego, odwodnieniu oraz przełożeniach sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, energetycznych.

W ramach inwestycji

W ramach zadania wybudowany zostanie odcinek jednojezdniowej drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości około 2,7 km. Pobiegnie ona nowym śladem, od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej  DK9  stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części istniejącego węzła Brezelia na drodze wojewódzkiej, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu DK9 w istniejącą trasę.  Inwestycja realizowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca. Zminimalizuje również niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miasta. Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekracza 22 tysiące pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego, który przejmie obwodnica. Umowa na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego, podpisana w lipcu 2020 roku opiewa na kwotę 52,9 mln zł. Wykonawca ma 36 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie drogi z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Inwestycja zakończy się w 2024 roku. 

 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}