W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

W województwie łódzkim będą nowe drogi ekspresowe

14.10.2024

Województwo łódzkie, ze względu na swoje centralne położenie, należy do obszarów o najlepiej rozwiniętej sieci dróg szybkiego ruchu. Obecnie możemy korzystać z najważniejszych szlaków drogowych, m.in. z autostrad A1 (północ-południe) i A2 (wschód-zachód). Równie silnie rozwinięta jest także sieć dróg ekspresowych. S8 prowadzi z północnego wschodu województwa na południowy zachód, łącząc stolicę kraju z Dolnym Śląskiem, natomiast S14 stanowi zachodnią część ringu drogowego wokół aglomeracji łódzkiej.

Budowa dwujezdniowej jezdni z betonowym pasem rozdziału, widoczny sprzęt.

Nowe drogi w przygotowaniu

Mimo to cały czas trwają prace związane z rozbudową istniejącej już sieci najważniejszych dróg w rejonie. Właśnie zakończył się pierwszy z dwóch etapów spotkań informacyjnych dotyczących budowy drogi ekspresowej S12 od węzła Łódź Południe do węzła Kozenin przez Tomaszów Mazowiecki Nowy odcinek drogi będzie miał ok. 55 km.  

 

Przez teren województwa łódzkiego biegnie blisko 264 km autostrad. Natomiast dróg ekspresowych mamy niemal 228 km. Aktualnie przygotowujemy się do realizacji kolejnych odcinków ekspresówek. Poza wspomnianą S12 od węzła Łódź Południe (A1/S8) do węzła Kozenin (S12/S74) to także S12 od A1 w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego, omijająca Sulejów i biegnąca do granicy z województwem mazowieckim oraz odchodząca od niej S74 do granicy z woj. świętokrzyskim. Łączna długość tych odcinków to ok. 85 km. Na obecnym etapie obie drogi noszą robocze oznaczenie S12. W przyszłości te kwestie zostaną uporządkowane i usystematyzowane. 

Uzupełniamy dojazdy do łódzkiego ringu

Wszystko wskazuje na to, że łącznik od węzła Aleksandrów Łódzki na S14 do ul. Szczecińskiej w Łodzi powstanie znacznie wcześniej niż planowano. Należy przypomnieć, że w ramach przedsięwzięcia budowany jest dwujezdniowy odcinek o długości 1,1 km, dzięki któremu poprawi się skomunikowanie zachodniej części Łodzi (w tym dużego osiedla Teofilów) z siecią dróg szybkiego ruchu. Zakończenie prac, zgodnie z warunkami kontraktu, powinno nastąpić z końcem roku. Wiele wskazuje jednak, że stanie się to jeszcze w tym miesiącu.  

Poprawa bezpieczeństwa

Oprócz zadań strategicznych, w wielu miejscach na naszych drogach prowadzonych jest szereg mniejszych prac, jednak niezwykle istotnych, bo mających na celu poprawę bezpieczeństwa. 

 

Najważniejsze z nich to budowa 6-kilometrowej ścieżki rowerowej wzdłuż DK12 na odcinku Piotrków Trybunalski - Przygłów, która dobiega końca i w przyszłym miesiącu powinna być udostępniona dla rowerzystów. Przy tej samej trasie budowane jest także oświetlenie przejść dla pieszych w Kozeninie, Kruszowie, Owadowie i Słomkowie Mokrym. W tej ostatniej miejscowości powstanie dodatkowo sygnalizacja na przejściu dla pieszych, podobnie jak w Błaszkach. Do końca roku prace powinny zostać ukończone. 

 

Z kolei w Radomsku rozbudowany zostanie ponad 2-kilometrowy odcinek DK42 (ul. Brzeźnicka), gdzie po jednej stronie trasy powstanie droga dla pieszych, a po drugiej dla rowerzystów. 

 

Na DK48 w Spale i Inowłodzu wyznaczone zostaną dwa nowe przejścia dla pieszych, przy których dodatkowo stanie sygnalizacja świetlna. Takie same działania będą przeprowadzone w Żarnowie na DK74. Aktualnie trwa projektowanie, a całość przedsięwzięcia ma być sfinalizowana z końcem listopada. 

 

Wzdłuż DK70 między Skierniewicami i Kamionem powstanie ciąg pieszo-rowerowy o długości ok. 5,5 km. 20 września podpisaliśmy umowę na wykonanie projektu. 

 

Podobne prace trwają już na DK91 w Gomunicach, Kletni, Wielkim Borze i Radomsku – łącznie na długości blisko 5 km.  

To nie koniec zmian

Kolejnym istotnym przedsięwzięciem na terenie województwa łódzkiego jest rozbudowa 20 km odcinka DK60 między Topolą Królewską i Kutnem, który zyska m.in. nową konstrukcję i liczne urządzenia BRD. Droga na niewielkim odcinku poprowadzona będzie nowym śladem. Wybudowanych zostanie siedem rond, a nad torami kolejowymi pojawi się wiadukt. W dalszym ciągu czekamy na wydanie decyzji ZRID. Wniosek złożyliśmy 23 kwietnia 2023 r. 

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}