10 ofert w przetargu na realizację kolejnego odcinka S12
21.12.2022
Budżet GDDKiA na zaprojektowanie i budowę niespełna 10 km drogi ekspresowej S12 z Piask do Dorohuczy wynosił blisko 453 mln zł. Oferty złożone przez zainteresowanych realizacją wykonawców wynosiły od ok. 358 do 585 mln zł. Sześć z nich jest poniżej naszego budżetu.
Złożone oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia o 5 lat okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.) oraz przedłużenia o 5 lat okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (20 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie okresów gwarancji jakości w obu kryteriach. Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy planujemy w przyszłym roku.
Zestawienie ofert:
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 357 899 755,85 zł
- Stecol Corporation - 359 308 316,88 zł
- Mota-Engil Central Europe - 387 928 984 zł
- konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 397 700 000 zł
- Porr - 425 101 530 zł
- Strabag - 432 291 309,27 zł
- Budimex - 470 147 603,52 zł
- konsorcjum Polimex Infrastruktura (lider), Polimex Mostostal (partner), Mosty Łódź (partner) - 475 000 000 zł
- konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - 511 313 574,13 zł
- Mostostal Warszawa - 584 834 081,22 zł
Budżet GDDKiA: 452 851 000 zł
Po nowym śladzie
Odcinek Piaski - Dorohucza (o długości 9,8 km), zaczynać będzie się na istniejącym węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany w ramach planowanej budowy drogi S17 Piaski - Łopiennik. Nowa droga początkowo przebiegać będzie po północnej stronie obecnej drogi krajowej nr 12, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Koniec odcinka planowany jest na wysokości Pełczyna. W ramach inwestycji wybudujemy m.in. most, siedem przejść dla zwierząt i sześć wiaduktów.
Trasa przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga (po dwa pasy w każdym kierunku) oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego. Z pierwotnych planów, po wykonaniu badań geologicznych, wyłączyliśmy fragment o długości ok. 5,7 km na połączeniu obu odcinków. W rejonie planowanego węzła Dorohucza, pod warstwą ziemi, stwierdzono bowiem występowanie odpadów przemysłowych. W związku z tym podjęliśmy decyzję o ominięciu składowiska. Wiązać się to będzie ze zmianą przebiegu trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej. To najkrótsza droga do realizacji tego fragmentu trasy i połączenia jej z sąsiednimi odcinkami. Ogłosiliśmy już przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej (Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i dokumentów przetargowych) dla tego fragmentu trasy.
S12 w przetargu i realizacji
Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km. Dla obwodnicy Chełma o długości ok. 13,6 km Lubelski Urząd Wojewódzki prowadzi obecnie postępowanie dotyczące wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Uzyskanie tej decyzji umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót w terenie. Trwa też przetarg na wyłonienie wykonawcy S12 na odcinku z Dorohuczy do początku obwodnicy Chełma (22,3 km). Oferty wykonawców poznamy 28 grudnia. Z kolei w sierpniu ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie wykonawcy 23 km S12 na odcinku Chełm - Dorohusk. Wpłynęło 12 ofert i obecnie trwa ich ocena.