W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa mostu w Łęcznej - ponownie wybierzemy najkorzystniejszą ofertę

08.04.2022

Ponownie przystępujemy do badania i oceny ofert złożonych w przetargu na budowę nowego mostu w Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82. Pierwotnie wybrany w postępowaniu wykonawca nie zdecydował się na podpisanie umowy.

Widok z lotu ptaka na most na rzece. Zielone brzegi z bujną roślinnością. Po moście jedzie ciężarówka. W tle widoczne zabudowania mieszkalne.

Nowy wykonawca

W przetargu ogłoszonym we wrześniu ubiegłego roku wpłynęło 11 ofert. Oceniane one były przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.), długość gwarancji jakości (20 proc.). Najkorzystniejszą ofertę za kwotę ok. 36,6 mln zł złożyła firma Budimex. Wartość oferty stanowiła ok. 84,7 proc. budżetu GDDKiA przeznaczonego na tę inwestycję.

W kwietniu wykonawca odstąpił jednak od podpisania umowy. Niezwłocznie przystąpiliśmy do ponownego badania i oceny ofert, w ramach tego samego przetargu. 

W kwocie, którą możemy przeznaczyć na realizację inwestycji (43,2 mln zł), zmieściło się w sumie siedem ofert.

Nowocześniejszy i szerszy

Nowa przeprawa nad rzeką Wieprz powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most zostanie wybudowany po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego. Jezdnia będzie mieć siedem metrów szerokości, a po obu stronach powstaną półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.

Nowy obiekt będzie też miał lepsze parametry użytkowe. Konstrukcja mostu będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton. Dzięki budowie w nowej lokalizacji, zmniejszy się też liczba kolizji z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i wodociągowymi w trakcie prowadzenia prac, a oś drogi oddali się od zabudowy mieszkalnej.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}