W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obwodnica Chełma w ciągu S12 bliżej realizacji

15.04.2022

Zakończyliśmy ważny etap przygotowań do budowy obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12. Do Wojewody Lubelskiego złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Rozpoczęcie robót planowane jest w przyszłym roku.

Lokalizacja przyszłego węzła Chełm Zachód na przecięciu z obecną DK12, na zdjęciu widać jednojezdniową drogę z pojazdami, a po obu jej stronach drzewa i pola

Co powstanie

Obwodnica będzie miała długość ok. 13 kilometrów. Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, czterech węzłów drogowych oraz 16 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów w ciągu drogi ekspresowej. Powstaną też przejścia dla zwierząt, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). W ramach inwestycji zbudowane zostaną również drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.

Przebieg

Trasa przebiegać będzie w nowym śladzie i ominie Chełm od północnej strony. Jadąc DK12 od strony Piask, kierowcy wjadą na nią pomiędzy Stołpiem i Janowem na węźle Chełm Zachód. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm - Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, na połączeniu z obecną DK12 w miejscowości Kolonia Antonin.

Rozpoczęcie robót możliwe będzie po wydaniu przez Wojewodę Lubelskiego decyzji ZRID. Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2023-2025.

Kalendarium inwestycji

31 marca 2010 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz o ustalenie zakresu raportu dla przedsięwzięcia, które może transgranicznie oddziaływać na środowisko

14 grudnia 2015 r. - wydanie przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Lublinie decyzji środowiskowej dla wariantu rekomendowanego (wariant II)

31 sierpnia 2018 r. - podpisanie umowy na opracowanie szczegółowej Koncepcji programowej dla wariantu preferowanego (wykonawca: Mosty Katowice, wartość: ok. 3,1 mln zł)

15 grudnia 2020 r. - ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Chełma

16 kwietnia 2021 r. - wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Chełma (wykonawca: Strabag, wartość: ok. 442 mln zł)

14 czerwca 2021 r. - podpisanie umowy z wykonawcą na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj

14 kwietnia 2022 r. - złożenie do Wojewody Lubelskiego wniosku o wydanie decyzji ZRID

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}