W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozbudujemy DK48 między Dęblinem a Moszczanką

05.10.2023

Wojewoda lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na rozbudowę drogi krajowej nr 48 między Dęblinem a Moszczanką o łącznej długości 8 km. Rozpoczęcie budowy planujemy w przyszłym roku. 

Rozbudowa DK48 Dęblin Moszczanka

Inwestycja realizowana będzie ze środków budżetu państwa, w systemie tradycyjnym. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy. Podpisanie umowy planowane jest w drugiej połowie 2024 r. 

Dużo zmian

DK48 na odcinkach od mostu na Wiśle do wiaduktu nad linią kolejową oraz od wylotu z Dęblina do Moszczanki gruntownie się zmieni. Zostanie dostosowana do parametrów technicznych i standardów drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego). Wzmocniona zostanie konstrukcja nawierzchni, by przenosiła obciążenie pojazdów o nacisku 11,5 t/oś. Przebudowane zostaną skrzyżowania, a na połączeniu DK48 (ul. 15 P.P. Wilków) z ul. Stężycką w Dęblinie planowane jest rondo.  

Planujemy także przebudowę przejazdów kolejowych, w tym zlikwidowanie nieczynnego toru w okolicach skrzyżowania ul. 15 P.P. Wilków z ul. Staszica. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe, chodniki, zjazdy, sieć wodociągowa oraz kanalizacyjna. Powstaną także nowe, doświetlone i bezpieczne przejścia dla pieszych z azylami oraz ciągi pieszo-rowerowe, a na odcinku zamiejskim, jezdnia będzie poszerzona z 7 do 9 metrów. 

Zwiększenie bezpieczeństwa

DK48 między Dęblinem a Moszczanką jest trasą o dużym natężeniu ruchu. Biegnie na północny-wschód od miasta i łączy je z drogą ekspresową S17 Warszawa – Lublin. Dzięki realizacji tej inwestycji poprawimy bezpieczeństwo kierowców oraz rowerzystów i pieszych. Realizacja zadania wpłynie także na poprawę komfortu jazdy, poprawi płynność ruchu i przepustowość DK48.  

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}