W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

S19 od Kocka do Lubartowa bliżej realizacji

21.02.2022

Oferta firmy Strabag została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Kock - Lubartów.

S19 koniec obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Widok na jednojezdniowy odcinek drogi ekspresowej.

Oferty

W przetargu wpłynęło dziewięć ofert. Na ich ocenę wpływ miała cena (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe (40 proc.), czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.). Odrzucone zostały cztery oferty: konsorcjum Unibep (lider), Budrex i Value Engineering (partnerzy), firmy Polaqua, firmy Intercor oraz konsorcjum Rubau Polska (lider) i Poltores (partner). Powodem odrzucenia pierwszych trzech ofert był brak zgody wykonawców na przedłużenie terminu związania ofertą. Czwarta oferta została odrzucona ze względu na niezgodność jej treści z warunkami zamówienia (SWZ). Za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Strabag, która opiewa na 393 279 707, 96 zł.

Co dalej

Pozostali oferenci, zgodnie z przepisami, mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu, w przypadku braku odwołań i przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy, będziemy mogli podpisać umowę.

Zakres inwestycji

Odcinek o długości ok. 15,8 km, między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ, przebiegać będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 19.


Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska.


W ramach zadania powstaną także m.in. drogi obsługujące przyległe tereny, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi.
Budowa drogi planowana jest w latach 2023-2025.

100 km „północnej” S19 w woj. lubelskim

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. Na jeden mamy podpisaną umowę z wykonawcą, pięć pozostałych odcinków jest w trakcie postępowania przetargowego, a umowy na ich realizację podpiszemy w tym roku:

  • gr. woj. lubelskiego i mazowieckiego - Międzyrzec Podlaski (wybrana najkorzystniejsza oferta),
  • Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (trwa przetarg),
  • Radzyń Podlaski - Kock (trwa przetarg),
  • obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni) (wybrana najkorzystniejsza oferta),
  • Kock - Lubartów (wybrana najkorzystniejsza oferta),
  • Lubartów - Lublin (podpisana umowa na realizację, trwa opracowywanie projektu budowlanego i materiałów do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)). 
     

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}