Monitorowanie, analiza i działania naprawcze - plan działań dla obiektu w ciągu obwodnicy Olsztyna
25.11.2022
Po prewencyjnym zamknięciu jednej jezdni obiektu na obwodnicy Olsztyna w ciągu S16/S51 przystąpiliśmy wraz z wykonawcą do doraźnych działań zabezpieczających i monitorujących. Wykonana została tymczasowa stabilizacja jednego słupa podpory. Poza tym zainstalowane zostały czujniki monitorujące pracę konstrukcji.
Obecny etap prac i dalsze działania
Trwa analiza zachowania się konstrukcji na bazie przeprowadzonych pomiarów i badań. Celem jest ustalenie warunków pracy obiektu po przywróceniu ruchu na obu jezdniach. Po dokonanych obliczeniach, sprawdzeniu i zatwierdzeniu monitoringu przez projektanta, zaakceptujemy doraźny program naprawczy. W kolejnym kroku przystąpimy do montażu rozszerzonego monitoringu pracy konstrukcji oraz monitoringu geotechnicznego. Przewidujemy, że przywrócenie ruchu na obu jezdniach obiektu może nastąpić w pierwszej połowie grudnia br. Nie oznacza to końca prac.
W kolejnych miesiącach nad przyczynami powstania usterki będzie pracował zespół ekspertów wskazanych przez wykonawcę i zaakceptowanych przez GDDKiA. Wykorzystując m.in. dane z monitoringu, zespół ekspertów wskaże przyczyny powstania problemu i zbada pracę całej konstrukcji obiektu. Opracowana przez zespół ekspertyza zawierać będzie również docelowy program naprawczy, który pozwoli usunąć przyczyny usterki i przywrócić pełną sprawność całej konstrukcji. Koszty obecnych działań zabezpieczających oraz badań i analiz ponosi wykonawca obiektu.
Materiały
Lokalizacja obiektu MS-27 w ciągu obwodnicy OlsztynaLokalizacja_MS-27.png 0.49MB