W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rusza przetarg na prace przygotowawcze dla rozbudowy DK53 Olsztyn - Szczytno

16.09.2021

Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej skierowaliśmy ogłoszenie o przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) z materiałami do decyzji środowiskowej dla rozbudowy blisko 34 kilometrów drogi krajowej nr 53 (DK53) na odcinku Olsztyn - Szczytno.

Droga asfaltowa biegnie ostrym łukiem w kierunku przejazdu kolejowego.

Prace przygotowawcze do 2026 r.

Ogłoszenie ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA. W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje na temat zakresu zamówienia i warunków udziału w przetargu.

Prace przygotowawcze dla rozbudowy tej drogi będą toczyły się w latach 2022-26, natomiast budowa w systemie tradycyjnym zostanie zrealizowana w latach 2026-27.

Wskazania STEŚ

Celem STEŚ będzie wskazanie optymalnych rozwiązań technicznych i zasadności ekonomicznej rozbudowy drogi w istniejącym śladzie lub budowy nowego przebiegu DK53. Nowy przebieg drogi dotyczyć będzie odcinków, gdzie byłoby to rozwiązanie korzystniejsze ekonomicznie i technicznie lub byłaby to jedyna możliwość dostosowania odcinka do klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym).

Będzie bezpieczniej na DK53

Rozbudowa drogi krajowej nr 53 oprócz dostosowania jej parametrów do klasy GP będzie miała na celu poprawienie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 ton na oś. Poprawa bezpieczeństwa będzie osiągnięta poprzez skanalizowanie ruchu drogowego oraz budowę dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach. W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch ze zjazdów do nieruchomości i umożliwią zamknięcie części zjazdów na jezdnię DK53.

Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów nastąpi poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego oraz poprzez budowę i przebudowę zatok autobusowych.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}