W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Umowy na wykonanie pomiarów ruchu GPR 2025 podpisane

26.09.2024

Podpisaliśmy umowy na przeprowadzenie pomiarów ruchu drogowego na drogach krajowych województwa warmińsko-mazurskiego. Dwie firmy - Eutra z Warszawy i BWS Sp. z o.o. z Białegostoku - zrealizują zadanie na łączną kwotę blisko 1,5 mln zł. W ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2025 (GPR 2025) badania będą prowadzone na odcinkach pomiarowych w podziale na siedem części.

Droga z widocznym dużym zatorem po lewej stronie, gdzie sznur samochodów i ciężarówek porusza się wolno. Po prawej stronie drogi, oddzielonej pachołkami, ruch odbywa się płynnie, z jednym widocznym samochodem ciężarowym. Otoczenie drogi stanowią tereny zielone i drzewa, w tle także pola,

Metoda realizacji pomiarów ruchu i odcinki pomiarowe

Podstawową metodą realizacji pomiarów jest metoda wideorejestracji. GPR 2025 zostanie przeprowadzony na istniejącej sieci dróg krajowych zarządzanych przez Oddział GDDKiA w Olsztynie, a więc z wyłączeniem tych odcinków, które przebiegają przez miasta na prawach powiatu i znajdują się w zarządzie prezydentów tych miast. 

Pomiary będę prowadzone na odcinkach dróg krajowych w podziale na części: 

Część 1 – obejmująca Rejon GDDKiA w Elblągu, 

Część 2 – obejmująca Rejon GDDKiA w Ełku, 

Część 3 – obejmująca Rejon GDDKiA w Giżycku, 

Część 4 – obejmująca Rejon GDDKiA w Lidzbarku Warmińskim, 

Część 5 – obejmująca Rejon GDDKiA w Olsztynie, 

Część 6 – obejmująca Rejon GDDKiA w Ostródzie, 

Część 7 – obejmująca Rejon GDDKiA w Szczytnie. 

Ważne źródło informacji o sieci dróg

Generalny Pomiar Ruchu przeprowadza się co 5 lat. Wyniki pomiaru stanowią jedną z najbardziej istotnych informacji o zarządzanej sieci drogowej. Na ich podstawie podejmowane są decyzje dotyczące budowy nowych dróg, ich przekroju, geometrii i węzłach. Określane są wskaźniki ekonomiczne decydujące o realizacji inwestycji lub jej zaniechaniu, przeprowadzeniu remontu i jego zakresie. Na podstawie wyników podejmowane są też decyzje związane z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg i ich priorytetów w sieci drogowej w skali kraju i międzynarodowej. Ostatni pomiar ruchu został przeprowadzony w latach 2020-2021 (pomiary wydłużono ze względu na pandemię). 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}