W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla na półmetku

15.10.2021

Dzisiaj podczas wizyty na budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40 dziennikarze mogli zobaczyć, jak postępują prace na tej inwestycji.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna - Koźla w ciągu DK40

Jakie prace już wykonano

Aktualnie zaawansowanie rzeczowe jest na poziomie około 60 proc. W ramach robót drogowych na całej długości trasy głównej położono warstwę podbudowy pomocniczej z kruszywa, a niemal na całym odcinku podbudowę bitumiczną. Na większej długości odcinka trasy głównej widać już także warstwę wiążącą. Wykonawca kontynuuje prace przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku obwodnicy na skrzyżowaniu z istniejącą DK40.

Na trzynastu obiektach inżynierskich prowadzone są prace, m.in. w zakresie zbrojenia i betonowania przyczółków oraz płyt ustroju nośnego. Znaczne zaawansowanie jest widoczne na obiekcie nad kanałem Gliwickim, najdłuższym i najbardziej charakterystycznym w ciągu obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Aktualnie zakończono prace związane z montażem konstrukcji stalowej, która zaprojektowana została jako jednoprzęsłowy ustrój belkowy wzmocniony łukiem. Głównymi elementami są tutaj łuki stalowe, do których podwieszony jest pomost stalowy z płytą betonową.

Zakres inwestycji

Budowany odcinek będzie stanowił przedłużenie istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, która biegnie w kierunku autostrady A4. Nowa trasa rozpocznie się rondem w ciągu DK40, ominie Sławięcice oraz Ujazd, a następnie włączy się z powrotem do DK40 tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1). Za skrzyżowaniem, czyli niemal na połowie długości obwodnicy, będzie to droga o przekroju jednojezdniowym dwupasowym.

Powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Projektowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na terenie gmin Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.

Wartość umowy z wykonawcą wynosi 220 mln zł, a planowany termin zakończenie prac to IV kwartał 2022 r.

 

Kalendarium

15 października 2018 r. - podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy

20 listopada 2019 r. - uzyskanie zmienionej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

27 stycznia 2020 r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)

5 czerwca 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID

IV kw. 2022 r. - planowane zakończenie robót

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}