W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Finał prac przy budowie nowego wiaduktu w Dąbrowie

05.07.2023

Prace przy budowie nowego wiaduktu nad linią PKP w Dąbrowie dobiegły końca. Po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, udostępniliśmy kierowcom ten obiekt już w styczniu br., jednak zakres robót budowlanych obejmował jeszcze m.in. przebudowę odcinka drogi krajowej nr 46.

Wiadukt w ciągu DK46 w Dąbrowie

Zakres inwestycji

Poza budową nowego wiaduktu - usytuowanego o 1,7 m wyżej w stosunku do obiektu istniejącego, co wynika to z aktualnych warunków technicznych przekroczeń linii PKP z trakcją elektryczną oraz przebudową fragmentu DK46 wyburzono także stary wiadukt. Zadanie zrealizowała firma Himmel Papesch na podstawie umowy za kwotę 19 785 318,75 zł.

Budowa obiektu elementem rozbudowy DK46

Lokalizacja budowanego obiektu jest dostosowana do przebiegu planowanej rozbudowy DK46 na odcinku Niemodlin - Dąbrowa oraz Dąbrowa - Opole. Planowana rozbudowa polegać będzie na dobudowie drugiej jezdni w ciągu DK46 na dwóch sąsiadujących odcinkach (Dąbrowa - Opole oraz Niemodlin - Dąbrowa) o łącznej długości ok. 8,25 km.

Dla odcinka Dąbrowa - Opole o długości 4,75 km przewiduje się budowę drugiego równoległego wiaduktu nad torami PKP, a także budowę kanału technologicznego, budowę oświetlenia drogowego, odwodnienia oraz przebudowę infrastruktury nie związanej z drogą tj. sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, wodociągowej oraz kanalizacyjnej.

Dla odcinka Niemodlin - Dąbrowa przewiduje się budowę dwóch nowych (równoległych) obiektów mostowych nad autostradą A4 wraz z częściową rozbudową węzła Opole Zachód w dowiązaniu do planowanej dwujezdniowej DK46. Zadanie przewiduje także budowę kanału technologicznego, przebudowę lub budowę oświetlenia drogowego oraz przebudowę infrastruktury nie związanej z drogą, m.in. sieci energetycznej.  

Dla każdego z zadań planujemy jeszcze w tym roku uzyskać decyzję środowiskową, a roboty na tych odcinkach zaplanowano w latach 2026-2028.

 

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}