W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne zmiany w organizacji ruchu na DK45 między Jełową i Bierdzanami

13.06.2024

Od czwartku 13 czerwca na skrzyżowaniu DK45 z DW461 w Jełowej rozpoczyna się budowa nowego ronda. Wlot do DW461 będzie częściowo zamknięty, a wjazd do DW 461 w kierunku Brynicy będzie możliwy tylko dla kierowców jadących od strony Opola. Na tym odcinku wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. Z kolei od wtorku 18 czerwca wykonawca rozpocznie prace na kolejnym fragmencie trasy, na odcinku leśnym za Jełową.

Rozbudowa DK45 na odc. Jełowa - Bierdzany

Przypominamy, że w ramach trwającej rozbudowy prawie 11-kilometrowego odcinka DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami, wykonawca wprowadził już zmiany w organizacji ruchu – na kilku odcinkach obowiązuje ruch wahadłowy. Prace prowadzone są na zajętych pasach ruchu w Bierdzanach (na wysokości skrzyżowania z DW494) oraz w Jełowej.

Zakres zadania

Kluczowym elementem realizowanej inwestycji jest wzmocnienie, a odcinkowo wymiana, istniejącej konstrukcji jezdni wraz z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś. Poprawione zostaną warunki bezpieczeństwa ruchu poprzez budowę czterech rond na istniejących skrzyżowaniach – z DW461 w Jełowej, z ul. Wolności w Jełowej, z DW463 w Bierdzanach oraz z DW494 w kierunku Olesna.

Ponadto wybudowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe oraz dodatkowe jezdnie w celu obsługi przyległego terenu. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oświetlenie drogowe. Zadanie przewiduje także budowę nowych zatok autobusowych oraz przebudowę przepustów.

 

Korzyści wynikające z budowy

Poprzez poszerzenie pasów ruchu, ale także korektę łuków poziomych i pionowych, zwiększymy bezpieczeństwo kierowców podróżujących DK45. Z kolei poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego – czyli rowerzystów i pieszych – osiągniemy poprzez budowę ciągu pieszo–rowerowego i dodatkowej jezdni przyległego terenu. Realizacja zadania wpłynie także na podniesienie komfortu jazdy kierowców poprzez wzrost płynności ruchu i poprawę przepustowości na tej trasie.

Wykonawcą zadania za kwotę prawie 106 mln zł jest firma Mota-Engil, która zakończy prace w II połowie 2025 r.

 

 

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}