W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mamy ostateczną decyzję środowiskową dla S11 między Kępnem i Olesnem

19.12.2022

28 listopada br. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu odwołań, utrzymał w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) na realizację odcinka drogi ekspresowej S11 Kępno - granica woj. opolskiego i śląskiego (z wyłączeniem obwodnicy Olesna). Tym samym decyzja ta stała się ostateczna.

II etap obwodnicy Kępna w ciągu S11 tuż przed oddaniem do ruchu

Środowiskowy wybór wariantu

W sierpniu 2021 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Opolu podpisał DŚU dla tego odcinka. To decyzja, która stanowi potwierdzenie rekomendowanego wariantu przebiegu drogi (W2B, tj. wariant żółto-zielony). Wydana decyzja środowiskowa stanowi bardzo istotny krok w procesie przygotowania tego zadania do realizacji.

Wydana przez RDOŚ w Opolu decyzja środowiskowa zatwierdza wybór wariantu przebiegu drogi. Różne warianty były przedmiotem analiz w ramach Studium techniczno-ekonomiczno- środowiskowego.

Utrzymanie w mocy DŚU pozwala na kontynuację prac projektowych, tj. sfinalizowanie Koncepcji programowej oraz uwzględnienie jej postanowień w przygotowywanych dokumentach do ogłoszenia postępowania przetargowego na realizację tej inwestycji. Rozpoczęcie robót budowlanych planujemy w 2025 r., po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Dwujezdniowa droga ekspresowa

Zaplanowana na tym odcinku inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 45,8 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Jej początkowy fragment zlokalizowany będzie na terenie woj. wielkopolskiego (na długości ok. 12 km), łącząc się z oddaną do ruchu 16 sierpnia 2021 r. obwodnicą Kępna (II etap). Kolejna, niemal 3-kilometrowa część trasy, zlokalizowana będzie na terenie woj. łódzkiego. 31 km drogi przebiegać będzie na terenie woj. opolskiego, przez gminy Byczyna, Kluczbork i Lasowice Wielkie. Koniec tego odcinka połączy się z realizowaną obecnie obwodnicą Olesna.

 

Zakres prac

W ramach zadania zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych: Siemianice, Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ planowana jest lokalizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych. W rejonie tego węzła planowana jest również budowa Obwodu Utrzymania Drogi. Zaplanowano także budowę kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt.

Komfort i bezpieczeństwo podróży

Realizacja inwestycji, poza zapewnieniem komfortu podróżowania na tym odcinku, przyczyni się do poprawy jakości szlaków komunikacyjnych nie tylko na terenie województwa wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego. Wpłynie bowiem na wyprowadzenie z miast ruchu tranzytowego na całej osi północ-południe poprzez drogę ekspresową S11.

S11 - kolejne ważne połączenie drogowe

Droga ekspresowa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją śląską. Docelowo będzie miała długość ok. 550 km, z czego obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 126 km (w tym wspólny przebieg S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina o długości ok. 35 km). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.

{"register":{"columns":[]}}