Poznaliśmy firmy zainteresowane rozbudową DK40 w Głuchołazach
05.01.2022
Oferty czterech firm wpłynęły w postępowaniu przetargowym na rozbudowę odcinka DK40 w Głuchołazach o długości 0,87 km.
Realizacją tych prac są zainteresowane firmy:
• Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX z ofertą na kwotę 32 998 426,03
• Berger Bau z ofertą na kwotę 37 797 926,01
• Konsorcjum Himmel i Papesch Opole oraz PHU LARIX z ofertą na kwotę 28 957 573,25
• Strabag Infrastruktura Południe z ofertą na kwotę 40 416 804,16
Aktualnie komisja przetargowa przystąpiła do weryfikacji złożonych ofert.
Kiedy prace w terenie
Realizacja rozbudowy na odcinku ulic Kraszewskiego, Gen. Sikorskiego, Marii Curie-Skłodowskiej i Kardynała Stefana Wyszyńskiego od skrzyżowania z ul. Miarki do skrzyżowania z ul. Kopernika (około 900 m) rozpocznie się w drugim kwartale 2022 r. po wyłonieniu na podstawie przeprowadzonego postepowania przetargowego wykonawcy robót budowlanych.
Szczegóły związane z rozbudową
Inwestycja ma na celu podniesienie parametrów technicznych i użytkowych drogi poprzez wymianę konstrukcji i podniesienie parametrów nośności do 11,5 T/oś a także upłynnienie ruchu poprzez dobudowanie pasów lewoskrętu na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną. Planowana jest rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną.
Stary istniejący obiekt mostowy nad rzeką Biała Głuchołaska zostanie zastąpiony nowym, o polepszonych parametrach w zakresie przepływu wód - co ma szczególne znaczenie w sytuacjach wezbrań powodziowych na tej rzece jako cieku o charakterze podgórskim. Na czas robót ruch będzie się odbywał obiektem tymczasowym usytuowanym w bezpośrednim sąsiedztwie docelowego mostu.
Na rozbudowywanym odcinku drogi krajowej przebudowane zostaną istniejące chodniki, powstanie również ciąg pieszo rowerowy na odcinku od początku zakresu rozbudowy ( skrzyżowanie z ul. K.Miarki) do skrzyżowania z drogą powiatową Nr 1681 O z prawej strony drogi.
Ponadto zakresem rozbudowy objęta zostanie budowa i przebudowa infrastruktury związanej z drogą (oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu) oraz infrastruktury technicznej nie związanej z drogą (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna itp.), a także wybudowany zostanie kanał technologiczny.
Prace będą prowadzone w latach 2022-2023.